Ebbas dagbok

Alla inlägg under augusti 2009

Av Ebba Eriksson - 31 augusti 2009 22:31

Nu har jag varit och gymmat en timme så nu ska jag nog kunna sova gott.

Vi får se hur det blir med Miami imorgon, det var inte helt klart än om vi kan åka, vi får se, vi får se.. 

God natt!

Av Ebba Eriksson - 31 augusti 2009 22:22

Det blev ingen mat på  restaurang för oss- Junior började gråta och skrika precis när vi hade kommit ut ur lägenheten. Han var jätte trött och hungrig och då skriker han åt allt. Så vi vände hem och stekte laxpytt som Pilla köpt på Ikea - inte riktigt som att äta på restaurang.


Jag tycker det är jobigt när Jr blir så, men jag vet att alla barn blir det ( jag har bra exempel från min egen lillebror;P ). En dag när Jr var trött och hungrig så ville han inte hoppa in i bilen bredvid mig-han tvärvägrade. Han sa att han inte tyckte om mig och att jag skulle åka hem till mitt riktiga hem. Jag vet att det inte är något att bry sig om för han menar inte det han säger, men jag har svårt att inte ta till mig. Så fort vi kom hem igen på kvällen så var allt bra igen, då fick jag bada honom och då var jag hans kompis igen :) Han är snabb i vändningarna och för det mesta är han världens sötaste unge!  Världens sötaste unge - för det mesta i alla fall

Av Ebba Eriksson - 31 augusti 2009 15:51

Snart ska vi (jag, Svante, Jr och Pilla) ut och äta här nere på strandpromenaden. Det ska bli mysigt!

Imorgon tror jag att det blir en sväng ner till Miami igen. Pilla ska titta på fler lägenheter och hus. Jag tyclker det är superkul att hänga med på det. Det är så roligt att hur fint man kan bo här.Jag älskar att se på hus! Kanske jag ska fundera på en karriär som mäklare?


Vi hörs imorgon!


(Ev att jag kan logga in på Skype imorgon mellan kl 15 och 16, då är klockan 21 och 22 hemma. Jag hoppas det!)

Av Ebba Eriksson - 31 augusti 2009 15:42

Nu har det gått många dagar sedan vi pratade senast. Jag saknar ju dej!

Det är svårt att vara borta från den man älskar. Det gör ont.

Jag hoppas vi hinner höras nått imorgon, Peter. 


Puss puss.


PS. Jag älskar dig!



Av Ebba Eriksson - 31 augusti 2009 15:33

Vi är så stolta över Junior idag. Han gick till skolan trots att Lukas var sjuk och hemma idag! Det är ett stort steg. Idag var han tvungen att prata engelska hela dagen eftersom hans enda svenska kompis inte var i närheten. Vi har alltid kunnat locka honom med att han ska få leka med Lukas när han kommer till skolan, men idag gick inte det och Jr klarade det ändå! Han är verkligen en stor kille nu!

Idag har jag putsat fönster från kl 8.00 till kl 15.00 Det tar så lång tid när man har 24 fönster som går ända ner ifrån golvet och upp till taket att putsa.  Dessutom har jag putsat dem både utvändigt och invändigt så man kan i princip säga att jag har putsat 48 fönster. Inte illa va? Jag tror jag har fått min putsarteknik av mormor. J Imorgon väntar nog en rejäl träningsvärk på min högerarm.

Nyss var vi och tittade på när Jr var på simskola. Han lär sig väldigt fort. Det ska bli kul när dem gör klart poolen här utanför så kan vi träna där på eftermiddagarna.

Av Ebba Eriksson - 30 augusti 2009 23:56

Heej!

Childrens museum var superhäftigt, vi plockade apelsiner, lekte med magneter, åkte till Mars, experimenterade och mycket mycket mer - Super cool!

I eftermiddag hämtade vi Johanna. Vi lagade tacos här hemma och sen gick vi ner i butikerna här nedanför. Jag köpte en klänning och en bikini! :) Efter det gick till gymmet och jobbade på magrutorna. Kvällen avslutades med en mumsig fruktdring.

See U!  

Av Ebba Eriksson - 30 augusti 2009 11:36


Summering av första veckan i Fort Lauderdale.


-          -Jag får bo en stor och lyxig lägenhet.

-          -Vädret är otroligt varmt och fuktigt – Tropiskt.

-          -2 resor till Miami har vi hunnit med

-          -2 ggr har jag tränat i gymmet

-          -Junior är den sötaste och charmigaste 4-åring jag träffat

-          -Jag är arg på tidsskillnaden eftersom det blir så svårt att bestämma tider när vi kan prata på Skype

-          -Amerikanernas miljötänk = 0

-          -Beachen här är fantastiskt    

-          -Brunhetsgard: Svagt gräddad pepparkaka

-          -Jag och Johanna har redan hittat vår shoppingbutik – Forever 21

-           -Två pyjamaspartyn har jag och Johanna haft

-           -Jag har åkt otroligt mycket bil.

-            -Tvättat, städat, lagat mat, passat Jr, möblerat terrassen

-            -Sovit över: endast 1 gång

-            -Kommit en halvtimme försent till maten: endast 1 gång

-            -Pratat med er därhemma alldeles för lite

-            -Pratat med Peter på tok för lite

-            -Hemlängtan? Inte så mycket som jag trodde jag skulle ha, men jag har inte varit här mer än en vecka ännu.

-            -Jag har pratat alldeles för lite engelska.

-            -Summering av första intrycket av Fort Lauderdale: Över förväntan




Första veckan? Över förväntan 

Av Ebba Eriksson - 30 augusti 2009 11:19

Idag har jag fått sova länge! Det var Idag ska vi iväg på något som heter Children´s museum och sen ikväll ska jag träffa Johanna.


Tack för alla kommentarer, det är så kul att veta att det jag skriver uppskattas.  

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards