Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Cannon Beach – Fridfullt och vackert

Av Ebba Eriksson - 24 oktober 2009 19:30

Cannon Beach är en fantastisk liten stad alldeles vid havet. Jag har svårt att beskriva det med ord, jag antar att det måste upplevas.

-

Vi bodde i en söt liten stuga, som var inredd med bara Ikea-möbler - så jag kände mig som hemma.  Det första vi gjorde när vi kom fram var att gå ner till stranden.  När jag satte ner min fot på sanden var det som att komma in i en annan värld. Allt var så fridfullt och vackert. Havet böljade in i stora vågor och förde med sig ett oändligt mullrande ljud, stranden sträckte sig lång och bakom den stod de ståtliga bergen. Längs stranden joggade hurtiga motionärer, vandrade hundägare med hundar i alla dess former och raser, promenerade förälskade par hand i hand, strövade drömmande tänkare, sprang lekfulla barn, traskade glada människor tillsammans. Vissa lekte med flygande drakar, kastade frisbee, letade vackra stenar eller satt och funderande medans de blickade ut över det stora havet.  Det som är allra mest fascinerande med Cannon beach är de stora stenarna som reser sig rakt upp ur vattnet. De är så vackra och magnifika, jag kan inte få nog av att ta kort på dem. Jag önskar att jag hade en kamera som fångade havslukten, vågornas mullrande och den fridfulla känslan som råder.

-

Efter en promenad längs stranden fick jag se vilket hus det var som Christines morbror förut ägde och som Christine och hennes familj brukade bo i ibland. I detta hus brukade även min mamma och min moster bo i när de var här. Det var riktigt roligt att se.  Det var ett väldigt vackert hus och hela gatan var väldigt hemtrevlig. Det måste ha varit underbart att få växa upp där.

-

Medan vi gick längs stranden fick jag en känsla av att det var overkligt att jag gick där. Jag insåg att jag har sett en del kort från den platsen men aldrig riktigt tänkt på vart det var och hur det egentligen såg ut och på nått vis kom jag ihåg bilderna därifrån. Det var en lustig känsla.

-

Senare gick vi tillbaka till stugan där vi åt svenska linssoppa till middag. Efter att båda småflickorna somnat satt jag, Kevin och Christine uppe och spelade Skip-bo halva natten. Det var en härlig kväll!


This is Cannon beach!

 

The Pacific Ocean. Pacific betyder fridfullt- jag förtår varför.

 

Harmoni

   

Ebba, Christine, Annali (under Christines jacka) och Linnea

 

Kevin

 

Vi byggde sandslott och sandkakor och sand människor. Sanden där är verkligen fantastisk, det går sjukt bra att bygga med den och den fastnar inte på kläder och på kroppen vilket jag tycker är superbra!

 

 



   

Här är stugan osm vi bodde i. Den var hur mysig som helst!!


 
 
Ingen bild

mormor

26 oktober 2009 11:32

Visst är det otroligt att se dessa "raukar". Vilken mysig stuga ni bor i. Jag har badat där en gång ,mycke kallt! Kram till er alla!

 
Ingen bild

Anette (på Villan)

26 oktober 2009 19:25

Wow! Vilka häftiga bilder och vilket häftigt ställe det verkar vara. Och vilka varma människor och gulliga ungar du verkar ha hamnat hos.
Tack för att du delar med dig av ditt äventyr! Jag "följer dig" i stort sett dagligen.

 
Ingen bild

Peter

26 oktober 2009 23:02

åÅ, vilken dröm! Vilka fina bilder dessutom och ett bra inlägg. Älskar dig

 
Ingen bild

Moster M

27 oktober 2009 22:14

Hej du Ebba!
Det var ett tag sedan jag var inne på din blogg så det har tagit mig en lång stund att läsa igenom allt du skrivit de senaste 10-12 dagarna.
När jag tittar på alla fina bilder du lagt ut får jag en enorm längtan att åka tillbaka till Oregon och Cannon Beach. Har någon berättat för dig att "den stora stenen" i vattnet heter "haystack rock" vilket är väldigt passande, eller hur? Jag håller med dig om att det är en underbar plats. Vilken tur du hade som fick komma till Christine och Kevin och får uppleva allt detta! Nu lever du verkligen ett riktigt amerikanskt liv.
Kramar från moster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards