Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Ska lära mig "Konsten att göra ingenting"

Av Ebba Eriksson - 23 februari 2010 10:27

Idag är en sådän där dag som jag inte riktigt gillar, en dag då jag inte har ett dugg inplanerat. Jag blir så himla stressad då. Jag är inte van vid det här. Jag vill ha saker att göra hela tiden, nya projekt och uppgifter. 


Sådana dagar som denna brukar sluta med att jag inte gör ett enda dugg. Jag brukar bli så stressad att jag inte ens kan sätta mig ner och läsa en bok. Jag vet att det är ett stort problem. Det är en fördel om man kan konsten att göra ingenting och samtidigt samla på sig krafter. Jag borde verkligen lära mig det. 


Så idag ska jag ta det lugnt och sluta stressa upp mig. Jag har en period just nu med inget jobb och ingen skola, men om bara 4 veckor kommer mina dagar att vara fyllda igen. Då kommer det bli jobb, jobb och jobb. Jag vill egentligen kunna njuta av de här lediga dagarna och göra något bra av dem, men varför kan jag inte det? 


Den här dagen ska jag bara göra saker som jag vill göra och jag ska börja med att läsa ut min bok. 


  

Ebba är inte så bra på det här med att göra ingenting. 

 
 
Ingen bild

Anette

24 februari 2010 19:02

Hej Ebba!
"Konsten att göra ingenting" - En underskattad MEN ack så viktig "kunskap"...
Inte så himla lätt som det kanske låter MEN nyttigt, så träna på Ebba! Det behöver vi alla i dagens stressiga samhälle...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards