Ebbas dagbok

Alla inlägg under mars 2011

Av Ebba Eriksson - 30 mars 2011 23:00


Onsdagkvällarna har numera blivit heliga eftersom det är min enda lediga kväll i veckan. Så då ser vi alltid till att slå på stort! Denna vecka bakade vi in flera kalas i ett och resultatet blev en vin-kanelbullar-choklad-cava-spel-cocktai och tjejlkväll. Allt-i-ett, så att säga. På tjejkvällen hade vi dock med två killar, Viktor och Robin - de hade aldrig varit med på en tjejkväll innan, så det var en ny erfarenhet för dem. 

Hela gänget.... 

  och fotografen!


Mina fina rumskompisar! 

Julia

Bull-bak!

       

Camilles blomma "what time is is" fick också vara med på Partyt. Han var mycket nöjd och fick smaka både bullar och jordgubbar- men nog blev det lite mycket cava för honom.... 

Av Ebba Eriksson - 28 mars 2011 11:00

  Så var det dags att åka hem till Barcelona igen. Det kändes sorgligt att åka ifrån familj och vänner men samtidigt längtade jag tillbaka tilll Barcelona och allt jag har här. Jag var helt slut efter helgens bravader men trots detta sov jag inte så mycket på resan, har svårt att sova då jag flyger. När jag äntligen steg av flygbussen på Plaza de Cataluna kom värmen emot mig. "Yes, sommaren har kommit!". Jag gick ner de få gatorna hemmåt Ferlandina och njöt av tystnaden. Ja, det var tyst. Det var som om bilarna lät mycket mindre och att människorna inte pratade med varandra. Det var fridfullt. Jag undrade om det var något speciellt idag, en sorgedag? Eller om alla var fridfulla på grund av den starka solen? Förstod inte riktigt. Härligt var det i alla fall. Jag gäspade av trötthet - då släppte locket ur öronen... Aha! Hej Barcelona!

Av Ebba Eriksson - 27 mars 2011 21:30

För över en månad sedan bokade jag biljetter till Sverige för en helg. Man kan ju åka till Barcelona för en weekend så varför kan man inte åka till Hälsingland lika gärna? Jag ville hem för att träffa min familj och för att dansa! Danssuget var på tok för stort och om jag skulle missa ännu en dansmara tror jag att jag skulle förgås.

.

Jag hade dock inte berättat för någon att jag skulle komma hem (brorsan och Josefine var de enda som visste), för jag ville komma hem och överraska dem – och det gjorde jag med dunder och brak!

Här är en film på när jag överraskade mamma och Veijo. Det är på dansklubben Faxe precis innan deras kurs ska starta:


 

Och här kommer jag till pappas jobb. Pappa sitter och fikar:


 

Det var galet kul att överraska dem!

.

Det var en fantastisk helg och helt galet bra dans! GALET bra dans! Dansade fredag, lördag och söndag och det var riktigt bra musik, tokigt många bra dansare och en fantastisk stämning. Jag bara skuttade runt hela tiden, kunde inte stå stilla för en sekund ens – hoppade, skuttade, dansade. Det var så många som jag inte sett på jätte länge som det var så kul att se igen. Och att få dansa: det är lycka! Jag befann mig i ett enda stort lyckorus hela helgen!


  

Hittade lite dansbilder från helgen på FB. En fox och en bugg med Fredrik. 

.

Men jag han ju med lite mer än att dansa också. Jag var och fikade hemma hos mormor och morfar (vilka jag inte överraskade eftersom jag är rädd om deras hjärtan så jag ringde och förvarnade först), hälsade på Helena, var ut till Görtsbo och hälsade på min lilla katt, var på stan ed pappa min, åt 2 goda middagar med mamma och Veijo. 

MIn fina katt, Simba. Mysigt att träffa han igen!

.

Det var verkligen en intensiv, känslofylld, oväntad och underbar helg. Synd att tiden går så fort. Det är många av mina vänner som jag inte han träffa eller ringa medans jag var hemma, vilket känns mycket tråkigt. Men nu var det bara för en helg som jag var hemma, snart kommer jag stanna lite längre! 
     

Av Ebba Eriksson - 20 mars 2011 23:30

  Min födelsedag var jätte bra! Tack alla som skrev, ringde, sjöng och spenderade denna dag med mig! 

.

.

Vi började firandet redan de första timmarna av 20de mars. Jag jobbade så jag fick gratulationer på jobbet och vi skålade i Champagne. När jag slutat jobba skyndade jag iväg till Bella och de andra som var i en bar i Raval. Där var vi ett tag innan vi gick till "Iains place" och dansade som galningar fram till tidiga morgonen!!

               

Efter några timmars sömn så gick jag och Bella ut och handlade chokladcroissant och cyklade ner till stranden. Ååå så härligt! Vi låg där och gottade oss, spanade på folk, läste och njöt av solen! 

                

              



På kvällen hade vi bokat bord på min favorit restaurang: La Fianna i el Borne. Vi var ett stort härligt gäng och det var en skön blandning av folk! Det var super trevligt och fantastiskt god mat. Jag åt en sallad med getost, nötter, pesto och honungsvinigrett, och sedan en underbart god risotto. 

.

Efter denna underbara middag, som varade i ett antal timmar, gick några av oss ut på en liten barrunda i Borne. Matthias visade oss några riktigt häftiga och fina ställen. 

.

   ¨Så nu är man alltså 21"

Tack alla för en toppendag!! 

Av Ebba Eriksson - 15 mars 2011 17:50

Det här kolaget hänger ovanför min säng - det ger mig kärlek. 

 .

.

.

Jag har fått heltidsjobb på Noti, igen. Jag jobbade ju där innan jul och då var det bara jobb. Jobb hela tiden. Inte mycket fritid. Det kommer det väl inte bli nu heller. Men jag känner att jag ändå mår bra av att jobba. Jag känner att jag uträttar mer och att jag åstakommer något. Jag har ju jobbat en del nu också, men ändå inte tillräckligt och jag har kännt mig stressad över pengar och över att jag kännt att jag inte gjort så mycket. Det ska ändå bli kul att jobba. Jag gillar Noti. Trots allt. 

Av Ebba Eriksson - 12 mars 2011 16:55

Jag har haft en underbar vecka tillsammans med min familj. Först tillsammans med Moster, Adrian och Olivia. Jag hoppas att de kan skicka lite bilder till mig så att jag kan publicera.... :)

.

Vi åt en massa god mat på mysiga restauranger. Jag visade dem hamnen, vi viar in i katedraler, vi åkte bort till Parc Guell, de kom och åt hos mig på restaurangen då jag jobbade. Det var fantastiskt att ha dem här och jag saknar dem redan!

.

Dagen efter de for (alla förutom Adrian som blev fast i Barcelona en dag extra - vilket är en helt annan historia) landade Nils och Josefine. Det var också helt underbart att ha dem på besök!! Det var tre speckade dagar där vi försökte hinna med så mycket som möjligt av staden Barcelona. Vi var ner till hamnen och stranden, vi var till Sagrade Familia, hade en skön stund i parken, åt tapas, åt mexikanskt, bakade världens godaste pizza, shoppade, var upp på Tibidabo, hade picknick, hälsade på på Noti, mm, mm, mm. 

.

Här kommer lite bilder! Åå vad jag saknar dem!! 

   Sötnosarna!

   Syskonkärlek!

   Sagrada familia i sand.    Hamnen      Bror i Barcleona! 

 

Mäktiga Sagrada Familia

  

   Mums!    Dessa läckerbitar såg vi i parken :) 

Hela Barcelona! 

 

"Tibidi-da-bi-di-bo"

  


        Mums!! 

.

Bilderna är tagna av Josefine. Hon är fenomenal på att ta fina kort! 

Av Ebba Eriksson - 12 mars 2011 14:46

För tre veckor sedan var jag på en mini-semester till Gran Canaria. Ååå så härligt det var!! Jag var där i 3 dagar tillsammans med mamma och Veijo. Sol, strand, värme, god mat och drinkar. Mums, vilka härliga dagar!

   Hotellet heter Puerto Azul och är väldigt vackert! Här har vi pool-området.    En  närliggande strand dit mamma och jag tog en skön morgonpromenad och sedan la oss och gottade i solen.    Mamma och Veijo har det bra i solsängarna. 

"Vuxenavdelningen". Här var det lugnt och skönt. Alla låg och läste, lyssnade på musik, fick massage, sov i solen och njöt av värmen. 

Lägenheten som mamma och Veijo bodde i hade en stor solterass. När det blev för varmt gick Veijo er dit för att sitta och filosofera i skuggan under palmen. 

Ferdinand och sin korkek. 

Mamma blickar ut över Puerto Rico och havet. 

En promenad i kvällssolen.

Jag och Veijo i Yacuzzin. 

"Värre har man haft det en eftermiddag i februari" 

   

Fina mamma läser i skuggan. 

   Jag var tvungen att lägga ifrån mig min bok ett antal gånger. Den är ju jätte läskig!! "Låt den rätt komma in"    Mamma och Veijo sveper paraplydrinkar. Är det lagligt att bli så brun?    Mysiga kvällar i baren med drinkar och uppträdanden.    Mamma på terassen till restaurangen där vi åt frukost, lunch och middag varje dag.    Sista kvällen med gänget. Lite vita kanter han jag få efter 3 dagar i solen.     

Vackra vackra Gran Canaria! Tack för denna gång!       

Av Ebba Eriksson - 2 mars 2011 19:15

Hej hej, 

vilka veckor det har varit här i Barcleona. Oj oj. Fullt ös medvetslös är ett passande uttryck. Jag jobbade en hel del då det var en stor kongress här i stan "Mobile world congress". Det var skojigt! På jobbet är det upp och ner. Det är ju bara nya människor jag jobbar med där nu och det har fungerat lite sisådär. Men när jag väl började tycka att saker och ting började ordna upp sig och att den italienska killen Vinchenso började fatta hur jobbet fungerade, jaha då sparkar de honom. 

.

Jag har hunnit med några underbara dagar på Gran Canaria också. Ska skriva mer om det lite senare - hoppas att jag får bilder utav mamma. 

.

Nu borde moster och 2 av mina kusiner ha landat. De ska vara här fram till på söndag och jag tror vi kommer ha supermysigt! 

.

Puss och kram

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards