Ebbas dagbok

Alla inlägg under november 2011

Av Ebba Eriksson - 29 november 2011 00:28

Jag börjar bli lite rädd för mig själv. Vart går gränsen? Hur mycket kan jag prestera innan jag faller? När orkar jag inte mera? Hur trött i kroppen är det möjligt att jag kan bli? Och hur mycket måste jag ha presterat då? Det är långt till svaret på dessa frågor. Just nu känner jag mig som en duracell-kanin eller en hyperaktiv 4-åring. Jag har så mycket energi i kroppen. Det är skönt. Det är fantastiskt! 


Måndag. Dags att sätta ribban för resten av veckan. Jag besämde mig för att gå ut hårt. Barbros mördarpass, denna vecka igen! Jag hade lurat med mig några killar från klassen. De tyckte det verkade tufft med "Fysträning" och med sin kaxiga inställning trodde de att det skulle vara en barnlek. Under uppvärmningen skrattade de och tyckte det var löjligt. "Ska det här vara fysträning? haha". Men deras kaxiga utlåtanden byttes efter det stenhårda passet mot helt utmattade stöningar och ord som: "Aldrig mer""Aldrig i livet!""Inte en gång till". Så synd att jag inte lyckades värva nya träningskompisar tyckte jag. Pojkarna var duktiga ändå. Oj så de slet under armhäningarna, benböjen, plankan och alla konditionsstationer. Jag sa hej då till killarna och tog mig till simbassängen där jag tog mig igenom 1000m bröstsim....det är det här jag menar: Vad krävs för att jag ska bli totalt slut och inte orka ta ett steg till? Värt att undersöka!!! 


     

Av Ebba Eriksson - 28 november 2011 17:19

Jag var på en spännande work-shop i eftermiddags. Det var min vän, tillika granne, Jens som drog dit mig (mest för att de behövde fler deltagare). Det var en kreativitets-workshop för nya affärsidéer och innovationer. "Ung och smart" heter projektet som just startat och pågår under ett år. I det projektet brainstormas fram nya idéet som förhoppningsvis ska leda fram till en affärsidé som sedan sätts i verket. Till grund finns pengar från EU samt uppdrag från Umeås kommun och olika företag. Till projektet behöver de människor med olika kompetenser och som är drivna, entusiastiska och sprudlar av ideér. Riktigt spännande. Känns som om jag hamnat rätt! :) 


 

Entreprenörs-Ebba kommer upp till ytan igen! 

Av Ebba Eriksson - 27 november 2011 23:36

Det som inte skulle bli utgång igår. Det blev en redig utgång, och så skoj det var! Först tjejmys, sedan inflyttningsfest och sedan till nattklubben Corona. Galet. Skoj. Vi dansade och dansade. Vi var ett härligt gäng. 


Idag vaknade jag vid tio. Mådde bättre än väntat och gick en prommenad med min kompis Tobias och hans hund Chefen. Chefen är en rolig hund. Ser ut som en liten vit fotpall och så är han aningen självmordsbenägen. Han gillar att springa rakt mot bilar, cyklar, stora hundar och framförallt permobiler. Permobiler är nog det bästa han vet. Han ska promt springa in i dem. Sist vi var på prommenad kom det en permobil bakom oss och vi han inte reagera innan hunden springer rakt in i den självåkande rullstolen. smatt, smatt, smatt, PANG, VOFF! -Nej Chefen! Chefen ruskade på huvudet och permobilen fortsatte i samma hastighet. Idag höll vi honom på säkrat avstånd från allt som gick på 2 eller flera hjul. 


Första advent firades genom städning av mina 19 kvadrat, julpyssel och en middag bestående av tomtegröt! Mums! På kvällskvisten kom min vän Julia på besök. Vi pysslade ihop och snackade. Vid 21 var det korrefika så då drack vi varm choklad och fikade en sockerkaka med blåbär och kanel som vi bakat. Kakan var gudomligt god, men hade en grå-blå färg som mest såg ut som cement.... Men som sagt gudomligt god! 

Av Ebba Eriksson - 26 november 2011 18:36



Blev en heldag på IKSU. Ett Bodycombat-pass, vilket är ett pass där man låssas att man har någon som man slår på. Slår gul och blå. Man sparkar och slår i luften. Men känslan är att man slår någon. Vilket är rätt kul faktiskt. Att för en gång skull få känna sig som någon i ett blodogt action TV-spel. För en gångs skull. Det är en rätt mäktig känsla. Om någon kommer upp mot mig i en mörk gränd ikväll, då kan det bli blodigt. Jag känner mig stark. Så får hoppas att jag inte hamnar i en sådan situation. 

Det blev 2 km i bassaängen också. Lite bastu på det så var kroppen väldigt mör! 


Nu ska jag iväg till några klasskompisar. Har faktiskt ingen aning om vad kvällen kommer bjuda på. Så spännande! Lite vin och mys, och sedan utgång eller hemgång - det får visa sig! :) 

 

 

Av Ebba Eriksson - 26 november 2011 10:54



Lörsagslyx

  

Efter en mysig fredagkväll i goda vänninors sällskap med tacos, vin och en massa snack så är det skönt idag få fortsätta njuta av helgen. Sovmoron och en lyxfrukost känns som den bästa starten den är lördagen kunde få! 


Grapefrukt (2 för 10kr på ICA. Oh yes!)

Nybakt bröd (från min fina korrekompis Miriam!)

En halv tallrik havregrynsgröt med blåbär

Ägg (protein protein!)

Kaffe 

Samt en drink bestående av äppelcidervinäger, vatten och honung (för att jag någonstans hört att det ska vara nyttigt)


Blev en riktig hotelfrukost det! Nu ska jag slappa en timme och sen ska jag och min vän Julia på IKSU för att dra av ett svettigt pass och sedan simma, bubbla och basta. Kvällen är öppen för förslag. Min lördag känns riktigt skön! 

Av Ebba Eriksson - 24 november 2011 21:19

Vi jobbade riktigt effektivt med det nya grupparbetet idag. Väldigt nöjd med dagens effektivitet! Även nu i kväll har jag varit effektiv. Lagat mat (tonfisk!), tvättat och en sväng på IKSU. Blev ett BodyBalance pass idag. Det var inte så jobbigt den här gången. Kändes mest som 45 minuter streching. Kanske jag har gått och blivit lite starkare?!:) 


I morse ingick jag en pakt med mitt morgontrötta jag. Bestämde att jag ska ligga i sängen kl 21.30 Vad jga än håller på med så ska jag liga i sängen kl 21.30 Vilket betyder att jag har 8 minuter på mig från och med....NU! Vi får se vad min kvällspigga sida säger om det. Har lovat henne att jag kan få ligga och läsa eller prata i telefonen i sängen. Bara jag har borstat tänderna och ligger i pyjamas i sängen. Så jag ska ta och stänga ner nu. Om 9.5 timme ska jag vara på IKSU igen. Då är det dags för fredagsspinning. 7.00 Äntligen!! Som jag har längtat!! Finns ingen bättre känsla än den som man har i kroppen direkt efter det passet. Härligt!! Måste kila nu!! Kram kram 

Av Ebba Eriksson - 24 november 2011 21:10

En ny värld har öppnat sig för mig idag. En tonfiskvärld. En värld av tonfisk. Jag har inte vetat att jag tykt om det förän nu. Det är ju jättegott. Blev lite avskräckt då det såg ut som kattmat. Kattmat vill man ju inte äta. Men i tillagad form var det ju supergott! Jag gjorde en tonfiskwrap: 


-Två burkar tonfisk i olja

-En burk creame fraich

-Majs (går med oliver om man hellre vill ha det) 

-Curry

-Salt & Peppar


Blanda ihop till en röra. Släng på röran tillsammans med lite sallad (isbergssallad & ruccula är hett tips!) på ett färskt tunnbröd eller tortilla. Wips så har du en Wrap!!

 



Av Ebba Eriksson - 23 november 2011 17:14

Efter en lyckad redovisning på förmiddagen kände jag att det var dags att entra IKSU igen. Efter en dags vila spritter det ordentligt i benen. Måste få utlopp för all energi! Fanns inget speciellt lockande pass så där kring lunchtid så jag bestämde mig för att köra lite egen kravlös träning. Det är så skönt ibland. Att ta sig till gymmet och bara köra det som jag känner för. Inte känna någon press utan bara träna för skojs skull! Det blev 20 minuter på cross-trainer, 20 minuter på löpband (tog mig igenom 4 km), och 20 minuter i bassängen (1 km). Nöjd och glad satte jag mig sedan i bastun och varvade ner i värmen. Lät tankarna gå dit de ville. Lät svetten rinna. Skönt. 


Har nu mellanlandat på Pedagoggränd och ska snart i väg igen. På tango! 

 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards