Ebbas dagbok

Alla inlägg under december 2011

Av Ebba Eriksson - 15 december 2011 20:00

Wow alltså! Nu är jag tillbaka. Back on track. Så att säga!

En och en halv vecka utan träning. Jag satte mig på spinningcykeln i tisdags. Blä! Så illa jag mådde tio minuter in i passet. Var inte ett dugg kul. Var inte van detta. Att min kropp säger så. En protest?! En dags vila och så var jag på Bodycombat-passet ikväll. Fick slåss lite. Adrenalinet gick igång och endorfinet kom som ett brev på posten. NU är jag tillbaka. Imorgon: Fredagsspinning 7.00 Yes!! 

Av Ebba Eriksson - 14 december 2011 23:23

Senaste veckans bloggtorka beror på fokus på en hemtenta, som jag förövrigt fick riktigt bra betyg på! 


Förra helgen var pojkvännen Henrik på besök i Umeå och vi adventsbakade med min klasskompis Anna och hennes kille Christoffer. Killarna imponerade då de kunde få till riktigt fina flätor av lussebullarna. Det var en riktigt mysig dag som vi avslutade med mysfika framför "Så mycket bättre". Efter ett besök på julmarknad och en skön söndag så tog jag ett spontant beslut om att följa med Henrik hem till Hälsingland. Då det ändå var hemtenta och inga föreläsningar tänkte jag att lugnet i Järvsö kanske var en bättre plats att hitta koncentrationen på än att vara i händelsernas Umeå. 


Sagt och gjort. Medan karl min var och jobbade 7-17 satt jag med hemtentan. Helt ostört. Det var långa dagar och jag kom ju på 100 anledningar att resa mig från stolen och göra något annat, men jag lyckade ändå få ner text på ett papper. Så det var ju bra. 


På kvällarna fixade Henrik mat åt mig. Jag levde riktigt lyxigt den veckan! God mat var det också. På menyn stod det:

Måndag: Pasta med kräft-och räksås. 

Tisdag: Saffransvåfflor med kesella och hjortron. 

Onsdag: Hemmagjord pasta fyllda med soltorkade tomater och fetaost, satm pesto och karamelliserade valnötter. 


Dessutom såg vi mysiga filmer och jag fick skön massage. Man kan säga att jag hamnade på ett riktigt pensionat eller lyxigt behandlingshem. 


Jag han också med att träffa familjen, fara och dansa, festa lite, träffa svärföräldrar och äta julbord. Inte illa alls!

 

Saffransvåffla! Mums! 

Henrik gör pasta  


   

Så här gör man hemagjord pasta! 


Färsk pasta fylld med feta och soltorkad tomat, med pesto och valnötter. Mums!

   

En mysig promenad med hunden Ted i Boda.    

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards