Ebbas dagbok

Alla inlägg under mars 2013

Av Ebba Eriksson - 28 mars 2013 09:40

Då bär det av. Mot mitt land. Mot mitt Hälsingland. :)

Välbehövliga lediga dagar. Tid att andas. Tid att känna. Tid att umgås.

Av Ebba Eriksson - 27 mars 2013 21:03

Monster-dag. Mördar-dag. Idag har varit en tuff dag. Skrivit tenta tills huvet var helt tomt. Laddat om. Skrivit affärsplan tills huvet vändes ut-och-in. Laddar om. Pressat mig själv på Iksu. Svettiga 40 minuter på crosstrainer på indoor walking. Laddar nu om. Laddar ur.

Dagar som dessa. Dagar som inte är allt för roliga. Dagar med många rätt tuffa moment då brukar jag ställa in mig på att det inte finns några andra alternativ. Det fanns inget annat alternativ än att efter tentan bara ladda om och köra på igen. Finns inget som heter "stanna hemma och gosa ner mig". Det fanns bara en väg. När klockan närmade sig 19 och jag var dödligt slut var enda vägen mot Iksu och köra slut på det sista. Vägen hem till soffan fanns inte utstakad. När inga andra alternativ finns är valet enkelt. Bara gör det. Just do it.

Av Ebba Eriksson - 26 mars 2013 21:47

Inga bra förutsättningar för att somna ikväll:

1. Är full av energi och glädje efter en kurs i West Cost Swing.
2. Fortfarande svävande på moln efter alla gratulationer idag för vinsten i Venture Cup Pitch.
3. Spänd inför tenta imorgon.
4. Fullmånen strålar in i mitt rum.

Aja, ska ta och läsa några sidor och hoppas på det bästa. Jag behöver sova!

Av Ebba Eriksson - 26 mars 2013 15:48



Så nu har allt hunnit lugna sig lite. Har absurt nog känt mig som en kändis idag. Mitt uppi allt tentaplugg har jag blivit uppringd och intervjuad i ett antal olika tidningar. Jag ska inte klaga för sånt här händer ju inte varje dag och jag tycker ju att det är himla kul och spännande också. 


Kan nu stolt titulera med att jag vunnit ytterligare en pitch-tävling. Börjar tro att detta är lite av min grej. Av tre möjliga har jag nu ett silver och två guld. Inte illa! Ganska bra sätt att extraknäcka på; först en surfplatta, sen 1000 kr i elektronik och nu 10 000 kr i konsulttjänser. Woop woop! Sjukt stiolta över vad vi tjejer presterat hittills! 


Snart kommer jag tillbaka på jorden igen och kan försöka koncentrera mig på att skriva affärsplanen som är sista delen i tävlingen Venture Cup. 

  






Av Ebba Eriksson - 26 mars 2013 12:28

Idag blev det officiellt! Vi vann Venture cup Nord med vår pitch. Så himla roligt! Det här känns stort. 22 bidrag. Vi har fått mycket bra feedback och vann konsulttjänster för 10.000 Nu väntar prisutdelning på Södra Berget i Sundsvall.
Det här var en välbehövligt knuff framåt för att hitta energi till att skriva affärsplan.

Det går att lyssna på vår pitch på venture cups hemsida! Gör gärna det:))
(vi kan tyvärr inte visa upp den eftersom inte design och mönsterskydd är klart)

Av Ebba Eriksson - 25 mars 2013 22:05

Det är väldigt spännande att veta vem som läser det jag skriver. Så kommentera gärna mera! :)

Av Ebba Eriksson - 25 mars 2013 22:02

Befinner mig i samma läge som vid förra inlägget. Enda skillnaden är att jag är en dag rikare och ska till att sova istället för att masa mig upp ur sängen.
Sammanfattar dagen med plugg, många mail, många telefonsamtal, kreativa lösningar på problem, en skön avkopplande timme hemma och avsluta med intensivaste passet som går att hitta: GRIT.
Ska läsa några rader innan jag sluter ögonen. Skönt avslut på dagen. God natt!

Av Ebba Eriksson - 25 mars 2013 07:27

Så varmt i sängen. Är sängen extra varm på måndagsmorgnar? Extra mjuk? Ja, jag tror det.

Tre mycket hektiska dagar har jag framför mig. Försöker ställa in mig mentalt på detta. Så att jag är beredd. Beredd att ge järnet. Beredd att prestera utan vila. Tre dagar sen blir det hem till härliga Hälsingland för påskledighet!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards