Ebbas dagbok

Alla inlägg under juni 2013

Av Ebba Eriksson - 10 juni 2013 14:36

Under den följande vecka, finalveckan i Venture Cup, kommer jag att blogga för Uminova Innovation på deras blogg "Mitt facit" Det är alltså där ni ska surfa in för att följa allt spännande som kommer händer här nere i Skåne! Nervpirrande jurymöte, nätverkande med coola innovatörer och en sprakande galamiddag är bara några av sakerna som väntar. Kommentera så mycket ni kan så gör ni mig glad! :) 

 

Byter ebbasdagbok mot mittfacit för en vecka. Följ mig här:

http://mittfacit.se/

Av Ebba Eriksson - 10 juni 2013 00:22

Mycket äventyr här i Skåne! Idag var jag med till regementet där Nils visade mig runt. Vilket ställe!

Nils har länge pratat om det där Fälttestet de måste gå igenom. Fullt utrustad och springa 2 km under 12 minuter. Kaxig som jag är har jag ju sagt att "det där fixar ju jag också!". Upp till bevis blev det idag! I full mundering vilket innefattar overall, skyddsväst, vätskebälte, hjälm och kängor i stl 43 stånkades, svettades, kämpade jag runt banan. Var nära att ge upp ett flertal gånger måste erkännas, men då skrek Nils på mig och jag fortsatte. F* f*n vad jobbigt!! 11.11 blev tiden. Klar för det millitära!

Efter testet snörde vi om till löparskor och körde lite löpning (utan mundering) innan vi fortsatte på en roadtrip genom Skåne. Fantastiskt vackert är det här. Åkrar, åkrar, vindkraftverk och åkrar:))

Vi var ut på sydligaste spetsen på Sverige, Smygehuk. Rätt läckert kan jag tycka. Drack kaffe, filosoferade, var upp i en fyr och njöt av livet.

Ikväll har vi kört runt runt i Malmö innan vi kom tillbaka till Eslöv och slappade vid tv:n. Bra dag! Ska fundera lite mer på det där med militären, skulle vara en sjukt häftig utmaning, och sånna älskar ju jag!

Av Ebba Eriksson - 9 juni 2013 11:20

Har det otroligt bra med lillebror i Skånelandet! :))

Kram Ebba

Av Ebba Eriksson - 8 juni 2013 10:11

Äntligen! Igår skrevs terminens sista tenta. Det var ett långt maraton. Sex timmar intensiv hjärnaktivitet och skrivande. Kände mig som mörbultad efteråt.

Väl ute ut tentasalen slog det mig plötsligt; SOMMARLOV! Kom som en smärre chock då fokus hittills varit att klara mig igenom tentan. Vad väntar nu? Jo, tre månader av äventyr! Börjar med en resa till Malmö. Besöker bästa brorsan och tävlar i Sverigefinal i Venture Cup. Spänn fast säkerhetsbältet för nu kör vi! :))

Av Ebba Eriksson - 4 juni 2013 22:55

Tänkte kort försöka sammanfatta denna sprängfyllda, händelserika, lärorika och givande dag innan jag sover några timmar inför hoteljobb imorgon. Raddar upp lite punkter:
Kickoff sommarentreprenör
Buss
Bondgård
Häljegård -vilket underbart ställe!! Här sprudlar det av smarta affärsidéer.
Slogan: Njut och skjut
Givande kurs i bokföring med Earnst&young
Lerduveskytte
Skjuta ägg med luftgevär
Skjutgalen guide
Låtsas vi är med i actionfilm
Skjuta är kul
Åka traktorflak
Marknadsförings-och säljteknik
Pensionärer skjuter apelsinbomb
Trampbilsrally
Skratt
Kossor
Inspiration
Härliga nya vänner och kollegor
Trerätters middag
Lax, fårkött, Västerbottensost, grillat, whiskeysås.
Fantastiskt gott!!!
Bad i dammen (första doppet i år!)
Bastu
Bubbelpool
Givande samtal
Sammanhållning
Goa människor
Tackar för en härlig dag!!

Av Ebba Eriksson - 3 juni 2013 23:50

Sommarfest på hotellet där jag jobbar. Himla trevligt. Vi lagade mat tillsammans och det blev en Svensk/Thai buffé av toppklass! Två av mina kollegor är thailändskor som är helt fenomenala på att laga mat! Mums! Vi är inte så pjåkiga heller och slängde ihop Västerbottensostpaj, grillspett, skagenröra,potatissallad och en vacker jordgubbstårta med fem lager. Mätta och glada blev vi!

Imorgon är det dags för kick-off med sommarentreprenörerna! Spännande och roligt!!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards