Ebbas dagbok

Alla inlägg under januari 2014

Av Ebba Eriksson - 31 januari 2014 14:15

Ibland när jag har mycket att göra blir jag paralyserad och vet inte vad jag ska ta tag i. Oftast slutar det då med att jag inte gör något vettigt alls. Duttar runt lite här och lite där. Inte bra. 

Att skriva en prioriteringslista är då lösningen. Rangordna vad som är viktigast och se till att slutföra det som är påbörjat. 


Har haft en halveffektiv eftermiddag i biblioteket, men nu hoppas jag på lite mer effektivitet. Ska nämligen ha möte med några av medlemarna ur UNOVO studentkonsulter. Vi håller på med rektrytering och påbörjar våra första initiativ till uppdrag. 


Sen så är det helg! 

Happy Friday!



Av Ebba Eriksson - 30 januari 2014 09:29

Morgonkaffe makes me happy!

Nu kickar vi igång en ny dag. Föreläsning och grupparbete, har jag tur så hinner jag med lite jobb i eftermiddag med. Nu kör vi!

Av Ebba Eriksson - 30 januari 2014 00:21

Börjar så smått komma tillbaka in i verkligheten igen. Även om jag glömde halva mig på en solig strand på Phi Phi Island...

Jag ska ta och skriva en reserapport över våra två veckor inom kort. 


Förmiddagen idag ägnades åt semianrium. Endast några fjuttiga timmars förberedning, men det gick fint ändå. 

Vi läser just nu Service Marketing C vilket är ett väldigt intressant ämne. Semianriet handlade om skandaler hos företag och inom marknadsföring. Det var mycekt spännande att lyssna på och diskutrera. Har en mycket trevlig grupp som jag ska ägna de närmaste fyra veckorna tillsammans med och skriva en uppsatts. Blir roligt detta! :) 


9-12, de var mina produktiva timmar idag. Sedan blev det hem och ta en 4,5 timmes powernap. Välbehövligt måste jag meddela!

Av Ebba Eriksson - 29 januari 2014 07:11

Ojoj, vilken dag igår. Ojoj, vilken kväll igår. 


Det var Uniaden på universitetet. Den stora stora arbetsmarknadsmässan med hundratals företag som ställer ut och tusentals törstiga studenter som vill ha jobb eller en fot in i ett företag. Jag jobbade för Uminova Innovation hela dagen. Pratade om att arbeta som sommarentereprenör bland annat. Det var en fantastiskt rolig dag. Har träffat så många glada och trevliga personer. 


 På kvällen var det bankett. Finkläder på och festhumöret på topp. Mingel, trerätters och bra underhållning av grabbarna i "mammas nya kille" från p3. Hamnade vid honörsbordet och hade väldigt glada och trevliga människor vid min sida. En minnesvärd kväll! 


Väl hemma strax efter midnatt värkte hela mitt ansikte efter alla skratt och smile. Jag tog vara på energin som jag fått under dagen och satte mig ner och skrev en seminarieuppgift som ska in nu innan kl 9. Woop! Några timmars skrivande och sedan några timmars sömn. Snart dags för seminarie. Hoppas det går vägen! 

Av Ebba Eriksson - 28 januari 2014 06:05

Jajamensan. Hej Jetlag!

Klockan 4.00 gav jag upp. Bättre sätta sig och jobba en stund. 



Av Ebba Eriksson - 27 januari 2014 14:36

Så underbart det har varit! :) Nu är vi tillbaka i snörusk och kyla. Lider av en post-semester-ångest och längtar tillbaka till turkost hav och vita stränder.

Har mellanlandat i Stlm och lyfter snart till Ume. Tror att min lilla ångest kommer släppa så snart jag kommit in mig i umelivet igen. Hoppas det.

Av Ebba Eriksson - 22 januari 2014 17:11

Semester.
Njuter av livet.
Nu är vi på Phi Phi.
Goda hinkar och drinkar.
Värme.
Sommar.
Party!

Love it!

Av Ebba Eriksson - 20 januari 2014 08:25

Befinner oss i paradiset Kho Samui. Varmt och soligt.
Badar och solar.
Äter och dricker.
Partar och vilar.
Shoppar och får massage.

Tänker på att jag är långt ifrån föreläsningsalar, skolböcker, plugg, jobb och snö. Det känns bra. Tänker njuta en vecka till!

Soliga hälsningar från Thai!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards