Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Lycka är en snöflinga på näsan.

Av Ebba Eriksson - 6 februari 2014 23:12

Jag blev djup en stund. Funderade över lycka. Alla vill bli lyckliga. Vi gör saker för att de ska leda oss till lycka. Är med vissa människor för att bli lyckliga. Vi strävar efter lycka. 


Att vara lycklig är det ett konstant tillstånd? När vi väl har gjort allt som behövs för att vi ska bli lyckliga kommer vi då föralltid vara det? "Leva lyckliga i alla våra dagar"? Har vi då tagit oss upp på plattån? Står allra högst upp dit det inte går att komma högre. Vi kan bara slappna av. Och vara lyckliga. Är det så det fungerar, det där med lycka? 


Jag tror inte att lycka är ett konstant tillstånd. Och vore det det så skulle vi inte märka det efter ett tag. Lycka skulle bli vardagsmat. Som att äta oxfilé varje dag. Man lessnar ju. Jag tror att lycka är små punkter. Som små snöflingor som ibland landar på vår näsa. Ibland. Inte så ofta. Men. Då och då. Varje gång vi kan glädjas åt saker vi gör. Vara med människor vi tycker om. Ta oss över hinder. Nå mål. Varje sådan gång landar en snöflinga av lycka ner på vår näsa. Den sitter där en stund innan den tinar bort. 


Vi kan se till att snöflingorna oftare landar på vår näsa genom att gå ut i snöstormen. Ta av mössan. Vi ökar chansen av lycka genom att göra saker vi mår bra av och av utmaningar som får oss att växa. Lycka är inget att sträva efter. Lyckan finns här och nu. Överallt. Det gäller bara att se den, ta vara på den och låta den sitta på näsan en stund. 


Ebba, 15 mars 2012


 

 
 
Ingen bild

Bella

7 februari 2014 00:41

Lycka för mej är bland annat de fina stunderna jag får dela med dej ❤

Ebba Eriksson

7 februari 2014 07:19

Åh fina fina Bella! Saknar dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards