Ebbas dagbok

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Ebba Eriksson - 1 december 2010 15:46

Idag är det onsdag och jag och Bella sitter på ett mysigt café i Gracia med våra datorer. Vi åt precis världens godaste getostsallad med valnötter och russin. Mums! 

.

Igår hade vi en fixardag på Ferlandina. Vi städade och pyntade. Jag flyttade ut ur mitt rum eftersom Sofie ska hyra det nu i december och Bella flyttade tillbaka in i sitt rum. Jag och Bella pysslade ihop 2 girlanger som nu hänger så fint i döröppningarna och sprider sån fin julstämning i lägenheten. 

   Pellefanten våran.    En sån julstämning vi har alltså!

  

Lite vemodigt kändes det att flytta ur mitt rum....

   Men bäddsoffan är inte så dum den heller. :) 

.

Till middag lagade jag och Bellis raggmunkar. Och vilka raggmunkar!! Mums!! Vår reaktion efter första tuggan var: Wow! Så himla gott! Det var potatis lök och solrosfrön i dem och vi serverade dem tillsammans med lingonslyt och paarmesanost. Oj oj oj så gott!

 

Sicka raggisar alltså! 

   Mums mums och wow! 

.

På kvällen begav vi oss ut på Barcelonas gator. Vi tänkte att vi skulle på någon konsert men vi hamnade på en av mina favorit barer La Fianna. Drack en varsin god drink och åt lite goda ostar. Så mysigt! Vi låg där i världens skönaste soffor och det var riktigt ansträngade att resa sig därifrån och vandra hemåt vid klockan ett.  

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards