Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Veckan med mamma i Barcelona <3

Av Ebba Eriksson - 16 december 2010 23:31

Veckan med mamma i barcelona var helt fantastisk! Vi hade så mycket kul ihop och det var så mysigt att ha mamsen med! Här kommer lite bildbombning! 


SÖNDAG: 

   Klockan 11 kom mamma till Barcelona och jag gick och mötte henne. Sedan gick vi hem och åt en riktigt mysfrukost tillsammans med Bella. 

   Vi gick en promenad ner till parken. Vårt mål var Picassomuseet, men vi skippade det eftersom kön var olidlit lång! Istället vandrade vi runt i Born, Gotic och i parken. 

   Ebba and Bella in the park. 

   det var lite dansare i parken så jag passade på att swinga runt lite:) 

   Barcaloneta. 

  

Vi åt goda tapas och drack lite vin. Inte illa att sitta på uteserveringen den 5 december. 

   På kvällen mötte vi upp Diego för att gå ner till Colombusstatyn och möte svänggänget Grieg, Becca, Matthias och Julia för att äta tapas. 

   Diego äter tapas.    Bella och Matthias äter tapas.    Mamma äter tapas (calamares) och jag med :)    Jeanstjejerna.    Sedan gick vi vidare till lite olika barer. 

   Här är på en bar som har en ägare från Asturias i norra spanien. 

Här dricker vi "Panter milk". 

   

Här kastar jag cider. 

   Cheese!

MÅNDAG: 

   Dag 2 var vi upp till Tibidabo. Vi hade en fantastisk dag där uppe!!   Vilken utsikt!!    Hej Jesus! Hur mår du? 

Mamma blickar ut över Barcelona. 

    

Mamma och en snögubbe, i Spanien. 

TISDAG: 

Jag och mamma shoppade hela dagen. Vi hittade en hel del fint. Inte så mycket vi hoppats på kanske, men det vi hittade var fint:) 

   En paus i shoppandet, med en god lunch utanför den stora katedralen. 

  

Jag hade handlat en varm mössa åt Diego så att han inte ska frysa ihjäl(vilket han starkt tror) när han kommer till Sverige om 2 veckor. 

  

Och så här glad blev han för den! 

   Till min chef Elena gav jag hennes favoritgodis Daim. (man måste ju få fjäska lite). 


 

Efter vår shoppingrunda på tisdagen laddade vi upp med en riktigt fin 3-rätters middag hemma i lägenheten. Brunchettas med olika ostar, sylter och frukter, pestopaj med rostade grönsaker och vitchokladmousse med mangosticks. Mums mums!! 

   mumsfillibabba!    Getost, avokado och mango. Brunschetta med färskost, ruccola och granatäpple.    Skål!!

Onsdag: 

   Sista dagen i Barcelona. Jag, Bella och mamma gick och shoppade en del, handlade lite julklappar och sånt. På eftermiddagen mötte vi upp Diego och satte oss och åt en god 3-rätters lunch. Mys pys! Vi satt där i flera timmar och hade otroligt trevligt! 

    

TORSDAG: 

Tidigt på torsdag morgon var det dags för mig och mamma att lämna Barcelona. Det var med blandade känslor vi åkte från staden ut mot flygplatsen. Tack mamma och mina fina vänner för en härligt vecka som avslutade min första tid i Barca. Snart kommer jag tillbaka!! <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards