Ebbas dagbok

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Ebba Eriksson - 9 maj 2013 21:31

Guidar runt de här underbara människorna i Hälsingland! Kathy och John. Vi var upp tidigt på Gökotta på Nabbaberget, fikade, lyssnade på skönsång och gick tipsprommenad. Begav oss senare till vackra Orbaden för god lunch och vidare till Bollnäs för att storsa runt bland blommorna på Mobackes trädgårdscenter. Dagen avslutas med fin middag hos mormor och morfar i alfta. Ja, att jobba som guide är inte så dumt!

Av Ebba Eriksson - 9 maj 2013 00:14

Det är något visst med att krypa ner under de här sängkläderna. Nu saknas bara att mormor sjunger "Mors lilla Olle" för mig så skulle jag vara tillbaka på nittiotalet igen. #Barndomsninnen #Mormor&Morfar #Hemma

Kanske ska skriva några rader om varför jag är hemma i helgen, förutom att det är väldigt mysigt. Vi har besök från Portland, Oregon. Det är våra goda vänner Kathy och John som gör ett Sverigebesök. Jag var au pair för Kathys barnbarn för tre år sedan (och min moster och mamma var au pair och tog hand om Kathys barn)(och Kathys barn har varit au pair åt min mosters barn, dvs mina kusiner). Oj vilken röra! Men ja, som ni förstår så är det nästan som att vi är släkt. Jag brukar kalla dem för My American Family. Känns fantastiskt härligt att ha dem här! Nu väntar späckade dagar då vi ska umgås och bjuda på det Hälsingland har att erbjuda!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards