Ebbas dagbok

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Ebba Eriksson - 30 maj 2013 22:27

En sån dag alltså! Vilken fantastiskt rolig och händelserik dag. Först "Språngbräda" med Venture cup och en mycket kompetent panel som gav oss ovärderligt bra feed-back till alla oss fyra finalister. Kul att se hur vi utvecklat våra presentationer från bara igår. Avslutades med lunch tillsammans på Rex.


Sen var det bara att ladda om inför nästa tävling. Ikväll var sista work-shopen med Entreprenom och vi fick nu pitcha våra idéer som vi jobbat fram. Jag och mina super-duper teammedlemmar Emil och Nina träffades två timmar innan och satte ihop en pitch. Juryn bestod av stora entreprenörer varav en Emanuel Dohi. Alla lagen pitchade och grillades med frågor av juryn. Det var imponerande att se vad alla hunnit åstadkomma på denna korta tid.


Vi stod som vinnare av stipendium på 2000 kr var, vilket känns jättekul! Jag tror att mycket har med teamet att göra -vilken sammanhållning man har. Vi var trygga med varandra redan från början och lyfte varandras idéer.


Vinsten firade vi med att sprätta den alkoholfria mouserande vinet vi vann förra träffen. Vi satt vid dammen och firade in sommaren och segern.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards