Ebbas dagbok

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Ebba Eriksson - 8 januari 2014 22:57

Lyxbekymmer.
Att behöva välja mellan jobb.
Att kunna säga nej till ett och fokusera på ett annat (eller ett antal andra).

Ja nog är det lyxbekymmer, men ack så jobbigt!
Jag tycker att det mesta är roligt så därför blir det extra jobbigt när jag inser att jag inte hinner med allt.
Måste prioritera.
Vad är mest givande?
Vad vill jag helst göra?

Fick tacka nej till ett spännande, givande och utmanande uppdrag idag. Ett uppdrag som hade varit fantastiskt roligt att få genomföra. Ett uppdrag som jag fått genom rekommendation.
Men man kan ju inte göra allt.

Nu har jag gjort ett val.
Fokus ska nu ligga på de uppdrag som jag har valt. Fokus ska också ligga på att Ta-Hand-Om-Mig-Och-Inte-Stressa-FÖR-Mycket. Kanske är det just den prioriteringen som är allra viktigast?
God natt.

Bild från i somras. Jag och mormor ligger på en filt ute i gräset och lyssnar på Jonas Gardells fantastiska sommarprat. Här mådde vi bra! Ingen stress ;) #tbt #grisslehamn #sommar

Av Ebba Eriksson - 8 januari 2014 11:24


Två och en halv dag har jag varit i Umeå nu. 

Som alltid så är det fullt ös! 

Men också som för det mesta, är det bara roliga och utmanande saker jag har på schemat. 

Blev en del konsultjobb, två middagar med fina vänner samt hårdträning. 

Imorse träffade jag en god vän över en frukost. En frukostdejt kan vara den perfekta lösningen för personer med fullspäckat schema.En bra start på dagen med kaffe och inspirerande snack. 


Nu åker jag tillbaka till Hälsingland innan det bär av till Göteborg på fredag och vidare till Thailandet på lördag! 

Av Ebba Eriksson - 8 januari 2014 00:23

Det här med att mjukstarta har aldrig riktigt varit  min grej. Noll eller hundra. På´t på en gång bara. Ta bort plåstret. Varför ta det lugnt i början när man kan köra på med detsamma?


Därför startade jag årets träning med 45 minuter löpning (ingen jogg här inte!) tillsammans med Anna - som är en jäkel på att springa! Och sen fortsatte jag genom att hänga på Annick på ett Cross-fit pass. Oh my god!


Crossfit kan vara min nya grej! Riktigt hård träning. Tunga lyft. Mycket burpees. Mycket armhävningar. Snabba resultat. Blod. Svett. Tårar. Pressa sina gränser. Tror det kommer bli ett medlemsskap där under mina två sista månader i Umeå innan det bär av till Stockholm. Men först ska jag vila mig lite... på en solstol i Thailand. 


 

Under en skön och snabb löprunda med Anna! :) 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards