Ebbas dagbok

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Ebba Eriksson - 21 april 2010 22:48

Ledig dag igen. Känns lite hackigt det här. Ledig måndag, jobb tisdag, ledig onsdag, jobb torsdag - men det är skönt också. 


Idag har jag äntligen lämnat in min cykel på lagning. Nu slipper jag förhoppningsvis trampa som en idiot för att komma fram. Var också på Skatteverket - duktiga jag!



På eftermiddagen träffade jag Moa och Matilda för en hypersnabb fika. Mycket trevligt! Jag hoppas på en repris (fast då får den gärna vara längre än 30 minuter). 


Jag hade bestämt mig för att springa 5 km idag och koll min tid där. Eftersom det var ganska blåsigt och kyligt valde jag att krypa ner i gymmet och ställa mig på löpbandet. 5 km avverkades på 27.28 Det var väldigt jobbigt och jag insåg att jag är mer en långlöprtjej än en fortlöpartjej. Nu vet jag i alla fall vilken tid jag ligger på och nu kan jag försöka bättra på den. Jag vill spring vårruset på mellan 27 och 25 minuter. 


  5.02 km på 27:28. Känns helt ok - men tiden ska slipas till! 


Efter 5 km på löpbandet var det dags för mitt favoritpass Puls n Power. Härligt! Måste dock erkänna att det var ovanligt jobbigt eftersom jag redan var seg i benen, men jag gav mig inte utan körde på som vanligt och körde helt slut på mig. Jag älskar den härliga endorfinkänslan efteråt. 


Med tanke på mitt knä kanske det här inte var det bästa jag kunde göra. Jag strechade mycket i morse och satte på mig en knälinda då jag sprang så det kändes bra under hel tiden jag sprang och under passet, men nu efteråt ömmar det. Inte bra. Jag ska fortsätta att strecha ordentligt.


Nu väntar sängen.


/ Ett meddelande till mormor och morfar i Alfta! Det går inte att ringa till er. Har ni kopplat om hemtelefonen till mobilen och glömt att koppla tillbaka? Det verkar lurt. Skulle vara bra om man kunde ring er. 


  

Eftersom Bea inte var med på passet idag eftersom hon hade föreställning ("Carmen") bjuder jag på den här bilden. Bilden är tagen på våran promenad i måndags.  

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards