Ebbas dagbok

Alla inlägg under maj 2013

Av Ebba Eriksson - 5 maj 2013 23:16

Åh härliga helg. Trots att jag har jobbat i helgen har jag verkligen kunnat slappna av. Samla energi och är nu redo för veckan som kommer.

Det är skönt att komma upp tidigt på morgnarna och det gör att jag hinner göra en massa andra saker som; långpromenader med Chefen, dricka vin och skvallra bort en lördagseftermiddag med Bea, plocka fram penslar och måla tavlor, läsa ut böcker och se filmer. Saker jag sällan gör för att jag är på språng med en massa annat. Härliga helg!

Av Ebba Eriksson - 4 maj 2013 18:34

Här är han: min date för kvällen! Chefen och jag ska ha en riktig myskväll ihop! :))

Av Ebba Eriksson - 4 maj 2013 12:56

Lycka är att cykla genom stan med en blomma i korgen. Vi hälsar Petra välkommen till Peddan!

Har en dejt ikväll. To be continue.

Av Ebba Eriksson - 4 maj 2013 09:58

Hej vår. Hej helg. Hej inget-plugg-över-huvud-taget-helg. Hej små knoppar.

Av Ebba Eriksson - 3 maj 2013 16:19

Jag får hem många tidningar i brevlådan. Från fackföreningar, studentföreningar, från Umeå stad m.fl Lite tid gör att jag sällan hinner läsa alla. Därför brukar jag snabbt bläddra igenom dessa och klippa ur artiklar och reportage som känns intressanta och sätta upp dem på min garderob -så läser jag dem medans jag borstar tänderna morgon och kväll!

På min garderob hänger även inspiration: som tex en artikel om San Fransisco bara för att påminna mig om att jag snart måste göra sak av drömmen att åka dit. En artikel om artisten Gnucci ger mig också inspiration - till att stå för min sak och våga vara mig själv.

På min garderob har jag också en egoboost-avdelning. Här hänger diplom och tidningsurklipp där jag själv är med. För att jag ska bli påmind om de gånger jag lyckats och få känna att jag är bra. Det är lite som hyllan med pokaler som jag hade i mitt rum när jag var liten. Den fick mig att känna mig stolt över mig själv.

Av Ebba Eriksson - 2 maj 2013 18:31

Jomen. Här i Norrlamd finns inte en chans att man kan ta in påskris som kan få knoppa lagom till påskafton. Snön ligger då i meterhöga lager. Men så här i maj -när övriga Sverige skor om till sandaler och jeansjacka, då kan vi ta in lite kvistar och och roa oss med att knopparna börjar kika fram. *näjdå, jag är inte bitter! Mitt rum blev ju riktigt fint!

Av Ebba Eriksson - 1 maj 2013 22:03

Den där känslan när det lossnar. När något som man inte fattade innan helt plötsligt uppenbarar sig. Allt klarnar. Hittar sammanhanget. Pusslar ihop pusslet. Polletten som ramlar ner. 


Den känslan har jag haft ett antal gånger idag -tentaplugget börjar ordna upp sig. Men än är det många polletter som jag måste få tag på innan fredag. One day to go - och mycket makroekonomi att ta mig igenom! 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards