Ebbas dagbok

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Ebba Eriksson - 9 oktober 2010 16:30

Både på onsdag och torsdag hade vi samlyssning på jobbet. Vi fick lyssna medan de andra sålde. Det var lite roligt faktiskt. De som jobbar där är verkligen jätteduktiga och precis vad de ska säga. Jag kände mig rejält nervös inför fredagen då vi skulle börja sälja själva. Det kändes som om jag inte hade riktig koll på alla abonnemang, kampanjer och telefonigrejer. Herregud, jag kan ju inte ens byta kanal på vår TV, hur ska jag kunna förklara hur folk ska koppla in en digitalbox?

.

Klockan 14.30 började vi på fredagen och jag kände mig både taggad och fruktansvärt nervös. Första samtalet gick bra, jag sålde inget med det gick helt ok. Efter det samtalet släppte spännigarna lite och jag kände mig mer avslappnad.

 Om jag får skryta lite så var jag den första som sålde av oss nykomlingar, och jag sålde inte vad som helst: jag sålde ett combo-paket! Vilket betyder att jag gjorde 3 sälj på ett samtal! Då fick jag springa fram och tuta i tutan och rita tre streck på tavlan vid mitt namn. Innan dagen var slut hade jag 4 streck på tavlan – Vilket är galet bra för att vara första dagen på jobbet!

.

På kvällen kom jag hem och möttes av 4 glada tjejer som satt och åt hemlagad pizza. Myspys! Det var supergod pizza!  Vi åt och drack lite vin och firade att fredagen hade infunnit sig även på Ferlandina 57. Efter middagen började vi på att fixa oss och Ferlandinas 2 privata bartenders började mixa drinkar. Mattias och Julia kom förbi lite senare och det vi dansade i vardagsrummet.

                

.

Strax efter 2 gick vi iväg till nattklubben. Vi gick till en klubb där en av Bellas kompisar jobbar som Dj. Det var riktigt bra musik hela natten och vi dansade som galningar. Timme ut och timme in. Vid 7 tiden vandrade vi över Rambla Raval, förbi vårt kebabställe och sedan väntade sköna sängar.

.                           

I morse kom Linneas mamma och Linneas lillesyster hit till oss. De ska vara här i en vecka, så nu består familjen på Ferlandina av 7 härliga flickor! Jag var riktigt effektiv på morgonen och städade och tvättade en massa kläder. Vi får nu gå ner till tvättstugan här nere på gatan för att tvätta. Det går ju det också, det bli bra morgonjympa att springa upp och ner för alla dessa trappor!

.

På eftermiddagen gick jag ut en sväng för att titta i affärer. Jag och alla andra här i Barcelona… Det var mysigt att titta runt i en massa mysiga affärer. Kvällen har varit kolugn. Vi har tittat på film och ätit varma mackor. Imorgon väntar nya äventyr! 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards