Ebbas dagbok

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Ebba Eriksson - 29 augusti 2010 20:51

 Efter allt fixande idag åt vi en fin och mycket god middag här i Sörljusne. Det blev väldigt svenskt med älgstek, potatis, god sås, gelé och till efterrätt: äppelpaj med vaniljsås. Förutom jag, mamma, Veijo och Nils var mormor, morfar och Erik här och åt med oss. En mycket trevlig avskedsmiddag. 

.

Nu har jag packat klart och jag känner mig riktigt duktig. 17 av 20 kg i bagaget och 5 kg av 10 i handbagaget. Annat var det förra året då jag packade en massa kilo för mycket och fick lägga ur en hel del saker... Det känns skönt att inte släpa på allt för mycket grejer. 

Flyttlasset. 

.

Nu ska jag strax sova några timmar innan det är dags att ge sig av till bussen som går 02.40 På Arlanda har jag 2 timmar på mig innan planet lyfter 07.20 10.55 är jag i Barca och ska försöka hitta på någon av Bellas kompisar som ska hjälpa mig till lägenheten. Tror ni jag är nervös?? Jaa, jätte!!! 

.

Jag vet inte när jag har tillgång till dator och internet igen. Kanske att det blir ett uppehåll på några dagar nu eller också så har jag möjlighet att skriva något inlägg imorgon när jag kommit fram. Jag vet inte, men det visar sig. Lovar att skriva så fort jag får chansen! Ha det bäst alla ni som läser!! 

Av Ebba Eriksson - 29 augusti 2010 13:36

Det var otroligt mysigt att träffa fina Julia på stan igår. Vi satt och fikade i fleera timmar. Så himla kul! Varför har vi inte gjort det oftare? 

      


På kvällen var det dans till favoriterna Zlips i Svärdsjö. Det var otroligt skönt att få dansa av sig lite. Det är förundrande över hur lite dans kan göra en så lycklig. 

.

Idag är det storfix! Skriva ut resekvitton, plugga in Barcelonakartan, packa handbagage, småhandla, ta ut euro, ringa en massa samtal fålla upp ett par byxor och städa är bara några av sakerna som ska hinnas med idag. Bäst jag skyndar mig!!! 

-

02.40 går bussen till Arlanda! 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards