Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Back in BCN

Av Ebba Eriksson - 21 januari 2011 16:36

Efter 5 härliga veckor hemma i Sverige är jag nu tillbaka i Barcelona. Det är härligt att vara tillbaka. Vädret är soligt och skönt, inte jättevarm men i jämförelse med Januarisverige så är det varmt. 

.

Jag ska lägga upp bilder från Sverigetiden, men inte just nu. Jag och Bella sitter på ett café och dricker lite te. Myspys!

.

Resan till Spanien gick bra. Det var meningen att Bella skulle möta mig på Plaza Cataluna, men var hon där tror ni? Nej, nej. Inte fick jag tag på henne heller och inte hade jag några nycklar. Så jag slog mig ner på ett cafe drack ljuvligt spanskt kaffe och åt en creps. Kände mig lite orolig, Bella brukar inte vara den som inte dyker upp. Efter någon timme ringde en desperat Bella och sa att hon sovit över och mobilen inte fungerade. Ska jag förlåta henne? Det ska mycket till!

.

På eftermiddagen tog vi igen allt vi missat och vi tog en lång och härlig siesta. Mötte vår nya rumskompis Grieg, en amerikansk trumpetkille. Trevligt med lite kulturella influenser på Ferlandina. 

.

På kvällen lagade Bella en god pastamiddag och sedan gjorde vi oss i ordning för Bella hade ordnat en överraskning åt mig. Överraskningen var att vi gick på ett ställe som heter Apolo och såg en show som heter Taboo. Det var 50-talsmusik, swing, läckra kläder och läckra människor. Mycket dans och musik att se och lyssna på. Det var en mycket trevlig kväll!!! Tack Bellis! 

.

Jag hoppas ni har det fint där hemma!! 

   "-Nu är saker och ting som de ska vara igen"

 
 
Ingen bild

Pappa

26 januari 2011 08:11

Hej Ebba
Gud va kul att du har börjat blogg igen.Inatt var det 15- i Bollnäs, men dagarna blir nu längre och längre.
Ha det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards