Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

En superdag som avslutades med en supermiddag!!

Av Ebba Eriksson - 26 januari 2011 14:36

Igår hade jag en riktigt effektiv och bra dag. Jag började med att leta mig upp till min bank uppe på Diagonal. Där jag gjorde en del bankärenden och efter det var jag till barskolan för att snacka med min gamla lärare Niklas. Det var kul att se honom igen och vi snackade en hel del. Han sa att han har en vän som just öppnat en ny restaurang och en ny nattklubb och att Niklas gärna vill få in mig där. Så det låter ju mycket lovande, kanske blir nått av det till helgen. Nu är de ju så att är det nått jag har fått lära mig så är det att man ska inte ropa hej för än man över bäcken. Vi får la se vad som händer. 

.

Efter det gick jag hem till Bella och vi gjorde lunch. Hennes mobil ringde och det var en kvinna från en Irish pub på La Rambla som ringde och sa att de hade hennes CV och de ville att hon skulle komma på intervju. Eftersom Bella redan har jobb nu så tackade hon nej men rekommenderade hennes kompis som har gått bartenderkurs och som har stor erfarenhet inom restaurang branchen (jag!). De blev jätteglada och bad mig komma in senare under dagen. 

.

Jag åkte ner till Poble Nou för att sitta barnvakt under några timmar åt lilla Lucia. Det var lättförtjänta pengar kan jag lova. Sitta och leka lite med en liten bäbis. 

.

På vägen hem sprang jag förbi puben och lämnade mitt CV och satt på en liten intervju. Det gick bra tror jag, men som sagt -vi får se vad som händer. De skulle höra av sig.... 

   "Mycket blev gjort denna dag och nya dörrar öppnades - spännande!"

.

.

På kvällen fixade jag och Bella en inflyttningsmiddag åt Camille. Det var en mycket trevlig och uppskattad tillställning. Vi bjöd även in Diego och Dani. Så det blev som en välkomstfest åt Camille och ett avskedsparty åt Diego eftersom han åker till Colombia i morgon. 


Fest Meny: 

¤Krispig sallad med äpple, paprika, avokado, svart tomat & olivolja. 

¤Kryddig portugisisk potatis & löksoppa smaksatt med vitt vin, vitlök och ingefära och till det: hemmagjort solrosbröd med torkade aprikoser, valnötter och russin. 

¤Kladdkaka med sötad mjölk och björnbärsmarmelad. 



   Förberedelser. 

Mumsig sallad

   

Bellis i färd med att läsa in sig på recepten. 

Nya Ferlandinaflickor. 

   

Underbart gott bröd!! 

  

Brödbak. 

   Avskedsfest & Inflyttningsfest   Diego, Camille, Grieg, Bella och Dani

Vi satt länge länge länge och snackade och gottade oss med den goda maten. 

      

Dags för efterrätt! Jag och Bella var ett toppenteam i köket och la upp allt på vårt egna lilla vis. Det blev riktigt bra - trots allt. Vi fick dock lite panik när vi kom in i köket och skulle lägga upp varmrätten och den smakade ingenting! Absolut ingenting! Vi slängde in allt vi såg som skulle kunna göra soppan smakfull. Och oj så bra det blev. All soppa blev uppäten och speciellt männen uppskattade vår soppa. Till och med vår kräsna colombian bad om mer och det slutade med att han slickade även min skål- vilket är ett väldigt bra betyg.  

 

Välkommen till Ferlandina Camille! 

   Hela gänget sitter och äter förrätten. 

 
 
Ingen bild

mamma

26 januari 2011 15:23

Verkligen en superdag! Nu håller vi tummarna för jobben också. Det slutar väl med att du får flera erbjudanden samtidigt och så ska "värstabeslutångestEbba" försöka bestämma sig... :-P
Puss o kram.
Ps. Snygg duk ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards