Ebbas dagbok

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Ebba Eriksson - 1 februari 2014 23:40

Hände en hel del spännande saker tidigare idag också. Morsade på prinsessan Estelle, prins Daniel och Vickan (som hoppade på kryckor).

Innan det så såg jag min egen prinsessa, Prinsessan Beatrice, som teckenspråkstolkade Jenny Sjöberg från Balettakademin. Talet tolkades även i dans. Himla fint!

Av Ebba Eriksson - 1 februari 2014 23:30

En läcker invigning med mycket pompa och ståt. Lite svårt att se pga 49 999 andra personer runtomkring, men annars så. Samiska inslag, fyrverkerier, dans, eld, drönare, kronprinsessa, skotrar, EU-politiker, renar... Ja det mesta var med skulle man kunna säga. Bea summerar; "Manusförfattarna måste ha vari höga". Känns ju som om det blir ett sannerligen intressant år det här. Kulturåret.

Av Ebba Eriksson - 1 februari 2014 11:57

Mysig sovmorgon och på väg ner på stan nu. Umeå blomstrar i snövädret! Ikväll invigs nämligen kulturhuvudstadsåret med pompa och ståt. ALLA Umebor kommer vara på plats plus en hel massa andra människor. Vi är stolta. Jag är stolt över att vara Umebo. Ja jag känner mig faktiskt som en sån nu. Känner mig hemma.

Av Ebba Eriksson - 1 februari 2014 00:51

Vilken fredagkväll det blev!!
Dumpade väskan hemma och tog bussen med tre korrekomisar till kafé station. Det var jag, Martin, Bojana från Serbien och Kelly från USA. Jag och Martin presenterade Semlan för våra utländska vänner. Mycket uppskattat.

Därefter gick vi genom stan som är pimpad med isskulpturer, konstverk, ljussättningar och kultur inför invigningen av kulturhuvudstaden som äger rum imorgon. Vi gick till folketshus och Umeås jazzstudio där ett stadband uppträdde tillsammans med vår favorit-hiphop-artist Cleo. En lite udda kombo kanske, men ett mycket lyckat koncept. Vilket ös!! En grym fredagskväll!

På väg hem hade jag och Kelly turen att möta två vilsna damer som frågade vägen till deras hotell. Som tack för hjälpen fick vi skjuts hela vägen hem av deras taxi. Så snällt! Slapp frysa rumpan av oss och är väldigt tacksamma för det.

Tack och god natt.

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards