Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Torsdag !

Av Ebba Eriksson - 21 oktober 2010 15:30

Igår kväll gjorde jag och Bella en riktigt smaskig måltid tillsammans. Vi gjorde en wok med färska grönsaker och rotfrukter; morötter, blomkål, sockerärtor, paprika, lök och såklart nudlar och en massa kryddor. Det blev så himla gott! Riktigt riktigt mysigt!

.

Senare på kvällen kom Linnea och Sigrid hem och eftersom det var Sigrids sista kväll på Ferlandina så tog bartendrarna fram barskåpets reportrar och började mixa. Vi gjorde en hel del goda drikar bl.a Cosmopolitans, Mangodrinkar och Polkagrisshots. Runt klockan 3 tyckte vi att det var dags att ge oss iväg till någon nattklubb. Så vi gick till La Rambla och där fick vi fripass till en nattklubb som heter Barcelona City Hall. När vi kom dit träffade vi på australiensarna från tisdag kvällen. Så istället för att gå in på nattklubben gick vi och hängde på Plaza Cataluna. Varför inte hänga där en onsdagnatt liksom? Vi hade trevligt och satt där några timmar och snackade och snackade.

.

  Idag, torsdag, var jag tillbaka till OneContact för att hämta ut min lilla lönecheck. Den var inte på mycket, men det är åtminstone något. Det var kul att gå tillbaka dit för att träffa alla som jag jobbat med men det var ännu skönare att lämna stället med checken i handen.

.

Nu ikväll lyckades jag och Bella med ännu en supermåltid, denna gång blev det couscous fyllda paprikor i ugnen. Fyllningen bestod av couscous, rödlök, rivna morötter och squash, cocos, ädelost och kryddor. Hur gott låter inte det? Vi funderar på at skriva en liten kokbok.

.

Efter maten kände vi oss lite underliga till mods. Det var bara vi tre i lägenheten och ingen av oss var egentligen på humör för att gå ut någonstans så vi bestämde oss, hör och häpna, för att ha en hemmakväll. Det var så länge sen att jag inte kan minnas när vi bara var hemma en kväll. Bara var hemma utan att göra något speciellt. Hur gör man egentligen? Vad gör man? Läsa bok? Va? Det kändes väldigt mysko. Vi satte i gång lite mysig musik, tände ljus och jag skrev klart mitt CV och skrev lite mail medan Bella hon somnade i soffan och Linnea satt och bloggade lite. Det känns faktiskt skönt att få återhämta sig lite. På lördag får vi in nya flickor här på Ferlandina. Min egen Johanna kommer hit (Åå som jag saknar henne!) och Linneas syster Fanny kommer också. Jag ser jätte mycket fram emot det. Vi kommer ha sjukt kul!

.

Snart kommer det bli lite annorlunda här på Ferlandina. Både Linnea och Bella ska åka till Sverige och lämna mig kvar här. Bella åker på måndag och Linnea nästa lördag. Det känns riktigt tråkigt att de åker, men jag är också glad för deras skull att de ska få komma hem till vänner och familj. Så 2 tjejer flyttar ut och 2 nya flyttar in. Emmie som gick den engelska bartenderkursen och som vi har umgåtts en del med här kommer ta ett rum, vilket känns jättekul! Jag tror vi kommer hitta på mycket skojiga saker tillsammans. Och det andra rummet kommer fyllas av Veronika som gick samma bartenderkurs som mig och Linnea. Veronica ringde mig en morgon från Sverige för att säga hur less hon var på att vara hemma i Sverige och hur mycket hon önskade att hon var i Barcelona. Hon frågade om det fanns möjlighet att hon kunde bo hos oss i en vecka medan hon letade någonstans hon kunde bo på riktigt här i Barca. Och då sa jag att det fanns ett rum ledigt här från och med 1 november, så nu flyttar hon in den 6e. Perfekt! Det ska bli otroligt kul att träffa henne igen!  

 
 
Ingen bild

mamma

26 oktober 2010 19:15

Det låter som att Linnea och Bella ska flytta tillbaka till Sverige för gått? De kommer väl tillbaka?

Ebba Eriksson

31 oktober 2010 15:02

Klart de kommer tillbaka. det är bara det att jag har varit här i 2 månader nu och det känns som om jag har varit här i en evighet och jag förstår inte hur jag ska klara mig utan dem i 2 månader.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards