Ebbas dagbok

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Ebba Eriksson - 5 mars 2013 23:00

Imorgon väntar en lång dag. Först jobb på hotellet mellan 6-9. Föreläsning mellan 9-12. Lunch och plugg fram till 15. Lektion mellan 15-17. Sedan buss till Bea för mysmiddag :)

Ja, så ser då min dag ut. Ibland kan jag få lite smått panik över att veta att dagen blir hektisk. Stressig. Men jag har blivit bättre på att lugna ner mig själv. Jag delar upp dagen i "delmål". Efter att jag klarat jobbpasset har jag klarat ett mål. Föreläsningen är nästa. Effektivt plugg och fokus på lektionen är de andra målen. Att få tillbringa kvällen med Bea är som priset för att jag tagit mig helskinnad genom dagen:) Sen vet man ju aldrig vad som händer i mitt liv. Spännande saker brukar ju dyka upp rätt som det är:)

Av Ebba Eriksson - 5 mars 2013 22:53

Tre arkitekter, en energiingenjör och en ekonom hade ikväll pysselstund på pedagoggränd. Så mysigt! Jag gjorde en scrapbook över min tid som aupair i USA. Den är inte riktigt klar, men snart.

Tiden bara försvinner när man pysslar. Det är så skönt. Rogivande. Som terapi. Låta kreativiteten flöda.

Mer pyssel åt folket!

Av Ebba Eriksson - 5 mars 2013 18:45

Känner av fys-mördar-svett-träningen i rumpan idag. Det var ett bra pass. Känner mig stark. 


Jag är alldeles nyss hemkommen från en lång dag. Mycket plugg och föreläsningar nu. Dugga på fredag. 


På eftermiddagen var vi ett gäng från klassen som åkte på studiebesök på Västerbottens Kurriren. Det var genom fackförbundet Jusek som vi skulle få träffa en HR-chef och höra hur hon jobbar och vad som innebär att arbeta med HR  - Human Resources. Det var så inspirerande och bra! Marie-Louice Jarleforss var det som föreläste för oss. Vi som går Service Management kommer förmodligen jobba med mycket av sådana frågr och det var så kul att få höra hur det fungerar i praktiken. Och det var glädjande att höra att det var ett så roligt jobb. 


Ikväll ska vi ha pysselstund i korridorsrummet bredvid. Rättare sagt hos Miriam! Ska bli roligt!! :)) 


Här är jag. Inspirerad och glad! 

 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards