Ebbas dagbok

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Ebba Eriksson - 21 mars 2013 21:27

En mästare av beslutsångest. That´s me. Många beslut, stora som små, är så förbaskat svårt att ta ibland. Vad ska jag välja? Vad ska jag göra? Många sömnlösa nätter har ägnats åt olika typer av beslut. Gått igenom olika senarium. Ända sedan jag var liten har jag lidit av detta, och jag vet att jag genom livet kommer behöva göra många val och kniviga beslut. 


Men jag har hittat ett knep. En taktik för att snabbare och lättare ta "rätt" beslut:


Bara bestäm dej! Bara ta ett beslut! Gör ett val! Det är först när du har bestämt dej om du känner att det var rätt eller fel. Det är då magen berättar att den känner sig lättad eller tyngd. Har du valt rätt: Bra! Go for it! Har du valt fel: ofta är det inte så svårt att ångra sig om man snabbt känner att det blev fel. 


Det är aldrig fel att ångra sig. Göra en U-sväng. Ofta kan det nästan vara ännu bättre för då behöver man inte gå omkring och fundera om man faktiskt tog rätt beslut. Man har ju redan provat. Istället läggs fokus rakt frammåt! 




Av Ebba Eriksson - 21 mars 2013 18:05

Blir så glad av uppvaktningen jag får av mina söta korrekompisar!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards