Ebbas dagbok

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Ebba Eriksson - 11 mars 2013 21:24

Vad kommer jag ta med mig från den här dagen? Egentligen. Idag var en sån där vanlig dag. En dag utan äventyr. Inga utmaningar. Inget nytt som jag aldrig upplevt förut. Jag frågar mig. Kommer jag att minnas den här dagen? Om en vecka. Om tre månader. Om sju år. Antagligen inte. Och det är väl kanske lite synd. Att en dag går. Tjugofyra timmar av mitt liv utan att jag kommer kunna se tillbaka på denna dag. Minnas. En dag som alla andra. Flyter ihop med andra. Hur ska jag kunna blicka tillbaka? Blicka tillbaka till måndagen den elfte mars tvåtusentretton? 


Fast är det inte det som är lite av tjusningen också? Att ha genomgått en dag helt utan hinder. En skön dag. Helt frisk. Ibland kan jag försöka sätta saker i perspektiv. Kanske kommer det en dag. En dag då allt känns jobbigt. En dag då något har förändrats till det sämre. En sådan dag kommer jag vilja blicka tillbaka till just den här dagen. Minnas hur skönt det var att bara ha det bra. En helt omärkvärdig dag. 


Så en dag som kan kännas trist och tråkig och som inte har utvecklat mig i speciellt stora mängder kan med ett annat perspektiv bli en alldeles alldeles underbar dag. En dag med föreläsning, plugg och träning. Tillsammans med härliga människor. Med perspektiv och tacksamhet kan den dagen som vid första anblicken verkar intetsägande upskattas oerhört mycket. 

 

Av Ebba Eriksson - 11 mars 2013 12:30

Välkommen nya veckan. Vad bjuder du på för utmaningar den här gången?

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards