Ebbas dagbok

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Ebba Eriksson - 23 augusti 2009 23:58

I morse kl 7 vaknade jag av att Junior knackade på dörren och kom in och ville prata. Han är så otroligt söt! Efter en frukost bestående av yogurt, macka, mango, kiwi, ägg, juice och kaffe började vi göra oss klara för att gå till ett hotell i närheten med en stor pool.


Jag, Svante och Junior vandrade längs strandpromenaden. Det är så otroligt vackert här. Havet är en blandnig av grönt och blått, palmer kantrar strandkanten, och husen är höga och fina. Eftersom det var söndagsförmiddag var det många som var ute längs stranden. FOlk hade tagit med sig picknick ut till bankarna längs beachen, de spelade vollyboll, joggade, åkte inlines, badade, solade, tog en promenad, lekte mm. Det var verkligen en mysig stämning. 

Vid hotellet som var vårt mål mötte vi upp Johanna, Annika, Lukas och Lexie. Inne i hotellet var det nästan iskallt, aircondition var i full gång, men ute var det hett. Vi tog platser nära poolkanten. Poolen var stor och runt den fanns det palmer och vattenfall. Jag, Johanna, Junior och Lukas badade i över en timme- Det var så roligt!

Därefter åt vi lunch - turkeywraps. Och sen gick vi nerr till havet där småpojkarna lekte i vågorna.

Några timar senare åkte vi hem till lägenheten igen - Denna gång fick vi skjus av Annikas man Jack som hade en superstor Cadillac stadsjeep. På eftermiddagen har jag duschat Junior, pratat med Peter på skype (det var underbart att få se honom igen) och så tog jag mig en liten sväng ner i affärerna på gatan nedanför oss. Det finns hur mycket fina kläder som helst, och jag vet inte hur jag ska kunna behärska mig från att inte shoppa slut på mina pengar. Men jag måste verkligen försöka! Jag var in på ett stort apotek också där jag köpte shampoo, loation, solskydd mm. Vilket härligt apotek! Förutom mediciner o.dy hade de allt från smink och kläder till sprit och godis. De hade hur många olika krämer och produkter som hels. När jag kom hem igen åt vi och sen har vi tittat på TV (AFV) och nattat Svante. Nu har jag precis packat upp allt. Men nu ska jag faktiskt till att sova, jag är jättetrött. Jag tror att jag fortfarande är inställd på Sverigetid och då är ju klockan 04.17 istället för 22.17 som hon är här. 

Godnatt!


OBS! Tiden som står överst i inlägget stämmer inte! 

OBS! Ibland kanske jag råkar skriva Svante fast jag menar Junior. Vi ska försöka kalla honom Svante så mycket som möjligt och då kanske jag råkar skriva det också. Det är ju lite förvirrande när både pappa och son heter lika. 

Av Ebba Eriksson - 23 augusti 2009 23:55

Bild 1. Mitt rum. Här är min stora sköna säng. I mitt rum finns också badrumm med adkar, TV, walk-in-closet, ett stort fönster - och alla mina grejer förstås.

 Bild 2. Vardagsrummet med TV och en stor härlig soffa. 

Bild 3. Vardagsrummet där Jr har sina leksaker. Visst är han toksöt?!

Bild 4. Det härliga och luftiga köket. 

Bild 5. Svante Jr är lite busig. 

Bild 6. Bubbelpoolen. Det är inga bubblor igång, men trycker man på en knapp bara så blir det bubblor. Jag har aldrig sett en så stor pool någon gång!

Bild 7. Hela huset. 

Bild 8. Matsalsbordet. '

Bild 9. Utsikten från terassen.  Helt underbart.

Bild 10-11. Solsängarna ute vid poolen. Underbart att ligga i dom! :)

Bild 12. Solsängarna ute på terassen.


Av Ebba Eriksson - 23 augusti 2009 23:31

"Vi gick in i tåget i ett regningt och grått söderhamn och ut genom dörrarna i ett varmt och soligt Fort Lauderdale"


Luften är verkligen fuktig här och det är alltid varmt. Det räcker med att man går ut på terassen och ställer sig en stund så är man alldeles blöt av svett - det är därför alla tar bilen överallt, för där finns det aircondition och man slipper bli döblöt för att ta sig till affären.


Lägenheten vi bor i är fantastisk. När vi kom med Annika från flygplatsen igårkväll körde vi in i ett parkeringsgarage och vi steg ut och Annika lämnade bilen med nyckliarna i och motorn igång. Både Johanna och jag tyckte det var konstigt och vi sa: - Ska du bara lämna bilen? Hon svarar: Ja, det tar parkeringspersonalen hand om. Vi: Oohh


Lägeheten har 24 våningar och vi bor på den 6e. Hissen går rakt in i lägenheten. Det är sjukt högt till tag och alla möbler är väldigt stora.rummet är flott och köket är lyxigt (med kaffemaskin) och väldigt frächt. 

Mitt rum har en stor säng, eget badrum, TV och en walk-in-closet!  Rena drömmen!


Vi har en stor terass, yaccusi och mjuka heltäckningsmattor. På våran terass finns en grind som leder rakt ut till stora terassen där det finns en pool, en bubbelpool och ett gym som har öppet 24 timmar om dygnet. På terassen finns även en makalös utsikt över havet. På gatan nedanför finns stradpromenaden som går längs med hela beachen, barer, restauranger, klädafferer samt en massa andra butiker.


Jag tror jag drömmer! 

Av Ebba Eriksson - 23 augusti 2009 22:38

Framme! Jag bor i en superstor lägenhet alldeles vid beachen! Jag återkommer när jag får tid att skriva mera! :) Aahh det är toppen här!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards