Ebbas dagbok

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Ebba Eriksson - 26 augusti 2009 21:34

Miami var hur häftigt som helst! Jag hoppas jag får komma dit fler gånger! :)

Vi åkte runt och tittade på 6 olika lägenheter, det är Pillas föräldrar som troligtvis ska köpa. Det var jag, Pilla, Annika, Johanna och Lexi som var iväg. Vi tittade på lägenheter i South Miami beach- vilket var det coolaste ställe jag sett. Alla lägenheter vi såg var jätte snygga och lyxiga. De var stora, hade minst 2 eller 3 sovrum, minst en TV i varje sovrum och för det mesta en otrolig utsigt över antingen havet eller staden.  Om man bodde där skulle man ha tillgång till spa, gym, pool och havet. Något som fashinerar mig väldigt mycket är att varje gång man ska till en restaurang eller ett hotel så behöver man bara ställa bilen vid entren för då kommer det en parkeringsvakt som öppnar dörren för en samt åker iväg och parkerar bilen. Det känns så lyxigt! Jag trodde att det bara var kändisar som fick såddant lyx- men tydligen inte. :)

Här nedan kommer tre bilder av Miami. Ett är på poolområdet som tillhörde en av lägenheterna som vi tittade på, ett annat är på utsikten över havet från en av lägenheterna. Den tredje är en vacker vy över Maimi som jag tog ifrån bilen. 


På eftermiddageb har jag hjälpt junior med läxorna, sedan ritade vi och tränade på att skriva hans namn. Det var jätte kul! Han är så duktig och lär sig väldigt snabbt. Se bild nedan på när vi gör läxor:)


Nu på kvällen gick jag till gymmet här i huset. Det är bara att gå ut genom vår tvättstuga och  genom nästa dörr så är man framme:) Det var så härligt att få träna lite igen. Jag körde helt slut på mig och svettades som en tok.  Men det var otroligt skönt!


Imorgon ska Jr till skolan igen- förhoppningsvis. Så jag vet inte riktigt vad som händer imorgon. Vi kanske ska handla lite, tvätta och städa upp o möblera på terassen så att vi kan sitta därute-det vore skoj. Imorgonkväll är det jag som ska laga mat. Jag ska göra nått med kycklingfileer- Snälla kan någon skicka mig ett bra och gott recept på kycklingfile?? Adressen är: ebbaeriksson.swe@hotmail.com


Good night!!

Av Ebba Eriksson - 26 augusti 2009 08:08

Nu har vi precis fått iväg Jr till skolan- och tro det eller ej men han ville iväg idag :)

Snart ska vi åka till Miami och titta på lägenheter. Skoj skoj!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards