Ebbas dagbok

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Ebba Eriksson - 25 augusti 2009 22:34

På eftermiddagen idag fick jag några timmar ledig att göra vad jag ville på, så jag gick ner till beachen och lade mig. Underbart! Det är verkligen supervarmt  och det går inte att svalka sig i havet för där är det också varmt. om man vill kyla ner sig får man gå in eller sätta sig i en bil för där är det svalt och skönt.


Klockan kvart i tre åkte vi och hämtade Jr på skolan. Han var jätteglad när vi kom och han sa att det hade varit så roligt i skolan. Därefter åkte vi hem till Jack, Annika, Lukas, Lexi och Johanna. De bor i ett jättegulligt hus och de har det så himla mysigt! Vi var där en stund och sedan tog vi med oss Johanna till en restaurang för att äta.Vi åt jättegod mat, jag åt lax:) Jack var också på samma restaurang. Han satt med en vän och snackade. När vi ätit klart åkte Pernilla, Jr och SVante hem och jag stannade kvar med Johanna. Vi földe med Jack och hans vän på ytterliggare en restaurang där vi satt och snackade med ett par amerikaner. Det är kul tycker jag- att få träna på språket. Jag känner att jag blir säkrare och säkrare hela tiden, trots att jag långt ifrån känner mig bekväm i att prata engelska. 


Idag har jag pratat med mamma, Nils och Peter på skype. Det kändes kul att få se och höra dem igen. Det är tråkigt att vi inte hinner prata - men det kanske blir att vi kan prata längre då jag är ledig. Jag hoppas det!


Imorgon blir det Miami! Puss puss

Av Ebba Eriksson - 25 augusti 2009 11:10

Imorse lyckades vi få iväg Junior till skolan-efter en del gråt och skrik. Så fort han kom till skolan glömde han helt bort att han inte ville dit från början och han gick in så snällt och fint. 

Nu har jag ägnat 2,5 timmar åt att städa hela köket. Så nu är det riktigt rent och snyggt där. Imorgon ska vi alla (Jag, Pernilla, Svante, Junior ) åka med Annika, Jack, Johanna, Lukas och Lexi till Miami, där vi bl.a ska titta på hus. Det ska bli skoj!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards