Ebbas dagbok

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Ebba Eriksson - 13 maj 2011 16:45













Let me introduce you to the people of Ferlandina.  Except me, Bella and Becca are there a few more people in this flat.

Humle and Dumle lives in our water bottle.  They are always so happy. If the water is a bit yellowish you need to change the water before you drink it (Humle is not toilet-trained).


  We have Hooker, who lives in the fridge. He is nice and he keeps an eye on the food. His favorite is blue cheese and spinach – so don’t put that too close to him, his stomach is sensitive!  Little Blue Think is a fun little thing. Hi waves and says hello to everyone who comes in to the flat. His smile makes you smile and that is how we spread the happiness and love in the world!  This morning I was introduced to a new friend. This is Clas. I don´t know so much about him jet, but hi is very handsome and polite, tough his humor is a bit airy.

.

At Ferlandina we also have the Banana ghost. I don´t have any pictures of her since she is only awake when we are in bed. She is a bit sad and she is crying every night and says “Eat me, eat me”. Hooker is doing his best to comfort her, but she won´t listen she just wants to be eaten- and Hooker doesn’t like bananas. 

Av Ebba Eriksson - 13 maj 2011 03:55

Jag har just kommit hem från jobbet. Oj så skoj vi hade ikväll!  Skojade runt en hel del och sedan gick jag och Isra över på Palace hotel för att lyssna på otroligt bra livemusik. De hade ett nytt jazz-band som spelade. 

.

Det har blivit stora (nej, gigantiska)förändringar på Noti nu på bara några dagar. I förrgår fick vi reda på att Christian ska sluta och igår så gjorde han det. Nu har Elena restaurangen för sig själv och nu är det Marcelo som är ”the chef”. Jag gillar Marcelo. Han är det en fenomenal kock. Han har sådan känsla, kreativitet, perfektion och konstnärlighet i köket. Det är helt rätt att han nu får vara högste chef i köket (vilket han i och för sig även var när Christian jobbade även fast Christian trodde att det var han som bestämde). Det kommer bli ra det här. Med Elena i spetsen och Marcelona och Isra vid sin sida. 

.

Jag insåg idag att när jag kommer till jobbet känner jag mig som hemma. Det är en bra känsla och jag trivs verkligen på Noti. Jag trivs med all dramatik, jag trivs med arbetsuppgifterna, jag trivs med att prata spanska och att umgås, skämta, prata med mina arbetskompisar. Jag har fått så obeskrivligt mycket erfarenhet från det stället. Lärt mig så mycket och fått otroligt mycket självförtroende. 

.

Idag var alltså första dagen vi jobbade utan Christian. Vilken stämning det var! Så avslappnat. Så kul. Så professionellt.  Vi har aldrig fått så bra dricks som vi har fått den här veckan. Det känns hemskt tråkigt att lämna det stället nu när denna stora förändring just ägt rum. Jag skulle verkligen vilja vara med och bygga upp det här nya. Men det känns lite som en sådan där roman eller film som får ett lyckligt slut och som börjar på något nytt som man bara får se skymten av. Jag gillar inte när filmer slutar så, när man själv får ta och fundera ut vad som kommer hända. Men min saga på Noti slutar i alla fall med ett happy ending. 

.

.

.

.

Här kommer bilder från Söndagen:   

  Bella och Ebba uppe på terassen med havet och det stora hotellet i bakgrunden. 

   Så här glad är man när man umgås med härliga människor, äter gott och har världen vackraste usikt ut över stranden och havet!   Folk har det mycigt en söndaakväll på stranden.    Utsikten från takterassen.    Barcaloneta   Barcaloneta   Bella, Dani och Ebba myser i kvällssolen!!      Mysigt!    Snyggingarna Mikaela och Elin!!! <3 Åå så mycigt vi hade under veckan som ni var här. Ni saknas här!        Medelhavet!      Sedan flyttade festen ner på stranden. Beach-party!Vi lekte lite vampyrer så där på kvällskvisten. hehe



Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards