Ebbas dagbok

Alla inlägg under mars 2013

Av Ebba Eriksson - 7 mars 2013 21:59

Ofta får jag höra ord som: "Hur orkar du med allt?", "Du tar inte ut dej va?" "Du måste komma ihåg att vila". 


Jag har, i mina dar, inte alltid varit så bra på det där med att vila. Och är väl i ärlighetens namn inte det nu heller   . Men jag försöker. Jag tränar på det. Efter intensiva perioder vet jag att jag måste prioritera mig själv. Jag måste dra ner en växel och bara vara.


Men faktum är att det inte endast är lugn-och-ro och tid för mig själv som ger mig vila och ny energi. En stund med fina energisprudlande vänner kan tillföra så mycket. Att få lära känna nya människor är väldigt inspirerande. Aktivitetrer som att träna, pyssla och att dansa är också något som gör att jag orkar med allt. Att jag fyller på energidepån.


Jag väljer min tid. Jag prioriterar. Jag flänger ibland runt mellan jobb och plugg och jobb. Men jag ser också till att vila. Vila på mitt sätt. En aktiv vila.  


              

Att vila är inte alltid att ligga raklång framför TV:n eller i sängen. Att få träna, dansa, omges av underbara människor kan ge precis lika mycket vila. //Ebba 


   

Av Ebba Eriksson - 7 mars 2013 18:10

Nu är det segt alltså.... Ingen total-effektivitet här inte.

Av Ebba Eriksson - 7 mars 2013 13:15

Och här har vi Hillevi!

Av Ebba Eriksson - 7 mars 2013 13:01

Då har jag jobbat två timmar. Himla kul att stå med Hillevi i Lindellhallen och snacka med folk om sommarentreprenör, bjuda på godis, nötter och påskmust. Trevligt värre! :)

Av Ebba Eriksson - 7 mars 2013 10:33

I universitetsbiblioteket och pluggar. Skriver ett blogginlägg mest bara för att göra något annat en stund. Ett lite meningslöst inlägg för att göra nått annat än plugg. Ebba, effektivitet tack! Aja, hoppas det finns andra som kan vara ute och njuta av solen idag. Jag längtar ut!

Av Ebba Eriksson - 7 mars 2013 09:24

Denna strålande dag ska ägnas åt Dugga-plugg. Dugga-plugg för hela slanten. Men ska också klämma in två timmar jobb med Uminova och ett svettigt träningspass ikväll. Over and out.

Av Ebba Eriksson - 7 mars 2013 00:03

Så då går jag in genom dörren jag klev ut från för sådär 18,5 timmar sedan. Hemma!

Tusen tack Bea för underbart uppiggande sällskap och god tacos! Du är min energikälla!

Av Ebba Eriksson - 6 mars 2013 17:15

Avklarat alla mina dagens delmål. Jobb, föreläsning och lektion. Nu ska jag på middag hemma hos Bea. Hon ville att vi skulle fira min namnsdag. Så fin vän man har! :)

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards