Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Simskola

Av Ebba Eriksson - 24 augusti 2009 21:22

Idag på eftermiddagen åkte vi och hyrde en ny bil och sen åkte vi till Juniors skola för att möta upp Lukas, Johanna och Annika. Jag fick följa med in på skolan för att hämta Lukas. Det var så fint där inne! Det såg ut som en riktig lekskola med små stolar och bord, affischer och teckningar på väggarna och alla barnen var klädda i lakadana skoluniformer.

Därefter åkte vi  med till Lukas simskola för att anmälaJunior också.Vi trodde inte att han skulle få börja redan idag, men det fick han! Så han fick hoppa i poolen med de andra barnen i sina boxerkalsonger - det gick bra det med. DEt är faschinerande att se alla barnens kläder och framför allt badkläder- alla har det någon disneyfigur eller någon annan känd ikon på kläderna. Allt från spiderman, prinsessor, bilar till svampbob.

Vi fick sitta och titta på medan Junior, Lukas och de andra barnen fick lära sig att simma. Dom var så dukiga! :) Det är lite synd om Junior han förstår ju inte vad simfröken säger åt honom eftersom han inte pratar så mycket engelska. Hon trodde att han inte vågade hoppa i vattnet medan han i själva verket inte föstod att hon sa att han skulle hoppa i. Jag tror det är därför som han inte riktigt gillar skolan heller, det kan inte vara kul när han blir tillsagd en massa saker som han inte förstår.

Imorgon har Junior lovat att han ska gå till skolan, så jag hoppas vi kan få med honom då. Visst tycker jag det är kul att ha honom här med oss, men jag tror att det är bättre för honom att få leka med jämnårika barn än med de vuxna barnen här hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards