Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Summering av första veckan i Fort Lauderdale.

Av Ebba Eriksson - 30 augusti 2009 11:36


Summering av första veckan i Fort Lauderdale.


-          -Jag får bo en stor och lyxig lägenhet.

-          -Vädret är otroligt varmt och fuktigt – Tropiskt.

-          -2 resor till Miami har vi hunnit med

-          -2 ggr har jag tränat i gymmet

-          -Junior är den sötaste och charmigaste 4-åring jag träffat

-          -Jag är arg på tidsskillnaden eftersom det blir så svårt att bestämma tider när vi kan prata på Skype

-          -Amerikanernas miljötänk = 0

-          -Beachen här är fantastiskt    

-          -Brunhetsgard: Svagt gräddad pepparkaka

-          -Jag och Johanna har redan hittat vår shoppingbutik – Forever 21

-           -Två pyjamaspartyn har jag och Johanna haft

-           -Jag har åkt otroligt mycket bil.

-            -Tvättat, städat, lagat mat, passat Jr, möblerat terrassen

-            -Sovit över: endast 1 gång

-            -Kommit en halvtimme försent till maten: endast 1 gång

-            -Pratat med er därhemma alldeles för lite

-            -Pratat med Peter på tok för lite

-            -Hemlängtan? Inte så mycket som jag trodde jag skulle ha, men jag har inte varit här mer än en vecka ännu.

-            -Jag har pratat alldeles för lite engelska.

-            -Summering av första intrycket av Fort Lauderdale: Över förväntan




Första veckan? Över förväntan 

 
 
Ingen bild

mamma

30 augusti 2009 19:46

Jag blir tårögd varje gång jag läser om allt du får uppleva. Puss puss.

 
Ingen bild

Maria Spansk

30 augusti 2009 21:49

Du verkar ha det underbart där borta :D Kul att få läsa allt som händer ;)

 
Peter

Peter

30 augusti 2009 22:37

Har du sovit över ? Ååg, det brukar du faktist inte göra. Men jag säger hej till dig nu, och allt och att jag älskar dig. jag var helt beredd på att åka hem ikväll men tåget gick inte så jag måste sova här i krogen inatt.. därför kan vi itne skypa för mam&pap har inte skype eller cam eller mick. JAG ÄLSKAR DIG

http://peterhjelm.blogg.se

 
Ingen bild

Emilia

30 augusti 2009 23:11

Vad kul att de har det så bra i Usa=) måste säga att jag är lite avundsjuk när jag sitter i skolan och räknar matte medans du jobbar på solbrännan;P

 
Ingen bild

Sara Jardstam

30 augusti 2009 23:59

Hej Ebba. Å va kul de e å läsa din blogg. Så kul att se vad ni gör. Sköt om er och njut av livet. Många kramar Sara

 
Ingen bild

mormor

31 augusti 2009 09:51

Otroligt mycket du har hunnit med på "EN"vecka!!! Det där med "miljötänk",det är väl du den "bäste" att lirka in lite av allt du vet, kram mormor.

 
Ingen bild

Ebba svarar

2 september 2009 17:20

Vad kul det är att så många vill läsa min blogg, det är alltid så kul att höra från er därhemma. Ha det bra alla underbara vänner!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards