Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Ingen restaurang

Av Ebba Eriksson - 31 augusti 2009 22:22

Det blev ingen mat på  restaurang för oss- Junior började gråta och skrika precis när vi hade kommit ut ur lägenheten. Han var jätte trött och hungrig och då skriker han åt allt. Så vi vände hem och stekte laxpytt som Pilla köpt på Ikea - inte riktigt som att äta på restaurang.


Jag tycker det är jobigt när Jr blir så, men jag vet att alla barn blir det ( jag har bra exempel från min egen lillebror;P ). En dag när Jr var trött och hungrig så ville han inte hoppa in i bilen bredvid mig-han tvärvägrade. Han sa att han inte tyckte om mig och att jag skulle åka hem till mitt riktiga hem. Jag vet att det inte är något att bry sig om för han menar inte det han säger, men jag har svårt att inte ta till mig. Så fort vi kom hem igen på kvällen så var allt bra igen, då fick jag bada honom och då var jag hans kompis igen :) Han är snabb i vändningarna och för det mesta är han världens sötaste unge!  Världens sötaste unge - för det mesta i alla fall

 
 
Ingen bild

pappa

1 september 2009 08:02

Hej Ebba
Mäklare, va bra. Det skulle passa dig/pappa

 
Ingen bild

mamma

1 september 2009 09:54

Det är bra att du tänker på att inte ta juniors utbrott personligt. Han menar ju egentligen inte vad han säger, han ångrar sig säkert när allt är som vanligt igen. Och som sagt...du har ju erfarenhet av lillebrors hunger-/trötthetsutbrott.

 
Ingen bild

Moster M

1 september 2009 14:25

Åhh vad härligt du verkar ha det i Florida! Se till att njuta av varje dag, även om du ibland gör tråkiga saker som att tvätta fönster.
Du har helt rätt när det gäller barn och vad de kan vräka ur sig när de blir trötta eller hungriga; de säger vad som helst och funderar inte på om det sårar någon annan. Glöm bort det direkt och försök att avleda uppmärksamheten på något annat så att han kommer av sig.
Ett annat trick är att planera och ligga lite före. Se till att han äter en liten "mellis" innan ni sticker ut. Eller ta med en frukt eller russin i väskan som fiskas fram när blodsockerhalten behöver piskas upp lite. Barn är känsligare än vuxna och därför är det bra att "tänka till före". Du kommer att bli väldigt nöjd när du ser att det funkar!
Enjoy life! //Kramar från Moster

 
Ingen bild

Ebba svarar

2 september 2009 17:16

Tack för tipsen :) Vi ger honom mellanmål så att han inte ska tappa humöret, men det räcker inte när han är trött också. Jag försöker tänka på att inte ta det personligt, men det är svårt.
Ha det bra moster! Hälsa familjen från mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards