Ebbas dagbok

Alla inlägg under augusti 2009

Av Ebba Eriksson - 29 augusti 2009 22:18

 

”Jag är rädd att jag kommer att bli en bortskämd bitch. ”

Av Ebba Eriksson - 29 augusti 2009 22:16

I morse väcktes jag och Johanna utav en liten Lukas som kom in och tyckte att vi skulle gå upp eftersom det var ljust ute.  Det var bara att vakna fastän klockan inte var mer än 7.30

Johanna följde med mig, Pilla och Jr till South Miami beach idag. Jag älskar Miami- det finns så himla mycket att göra där, allt är så fint och människorna där är så coola. J Vi började med att dricka kaffe på Starbucks, världens godaste kaffe!  Sedan gick vi längs strandpromenaden till en lekpark där barnen kan få springa runt i roliga duschar.  Jag och Johanna gick ner på beachen och låg där i en timme. Helt underbart!  Se bilder. 

Efter att vi käkat lunch tog vi bilen till det största köpcentret jag någonsin sett. Det var sjukt stort och där fanns alla affärer man kan tänka sig. Vi hade inte så mycket tid på oss så det blev ingen storshopping idag.  Det jag köpte var ett kit med ansiktsprodukter som ska vara bra mot acne. Jag har i princip testat allt som finns att köpa i Sverige så då är det väl hög tid att prova nått från USA. Jag hoppas det fungerar.

När vi kom hem efter att ha släppt av Johanna kom det in ett stort oväder. Hela himlen blev alldeles svart förutom när den upplystes av blixtar som följdes av ett dånande muller.  Jag brukar inte vara rädd för oväder men det här tyckte jag var läskigt. Det var så extremt, men jag måste nog börja vänja mig för under höstsäsongen är det mycket vanligt att det kommer in orkanstormar. Ursh!

Av Ebba Eriksson - 28 augusti 2009 21:28

Ikväll är pyamaspartyt hemma hos Johanna. Vi äter svenska mumsmus från IKEA, tittar på Ölandsbilder, provar våra nyinköpta kläder och lyssnar på Torleifs- sweet kisses in the moonlight.


Ikea låg ca 40 minuter från oss ( det hade gått snabbare om det inte hade varit sån fredagstrafik). När vi steg in på IKEA kändes det som att stiga in i Sverige. Det såg precis ut som butikerna hemma och det var så mycket som stod på svenska. Vi käkade köttbullar med lingonsylt och potatis. Det finns en liten matvaruhörna där en massa svenska klassiker finns: kalles kaviar, singoalla, prinsesstårta, mm. Härligt! Jag och Johanna kände inte det där riktiga suget  efter svensk mat eftersom vi inte varit borta mer än en vecka ännu, men både Pilla och Annika packade på sig massor av mat. Pilla tog tex 8 tuber kalles kaviar. ;)


Efter IKEA åte vi till ett köpcenter som hette Sawgrass. DÄr fanns sjukt mycket butiker. Jag och Johanna fick ca 1,5 timme på oss att shoppa loss därinne och vi klarade oss bara igenom en enda butik! Vi hittade vår favvobutik på en gång. Det fanns sjukt mycket snygga kläder. Vi gick varv på varv och tittade och provade. Vi båda skakade av upphetsning över att se så snygga kläder. Shoppingadrenelinet satte verkligen in! Oj Oj

Jag kunde ha handlat hur mycket som helst, men jag lyckades begränsa mig till två linnen och två klänningar- jag lägger ut bilder senare. Johanna handlade något mer än mig, tre klänningar, en kjol och ett linne.


Medans vi var i shoppingextas var pojkarna och Pilla inne i något som heter Wannado. Där får barn klä ut sig och prova på att vara olika yrken, tex polis, brandman, bagare, detektiv, dansare mm. Så himla roligt! Det var ett tokstort ställe. När det komut därifrån hade de fått åkt brandbil och bakat kakor. Jag tycker det är en hur bra ide som helst att ha det där för barn.


Imorgon ska jag, Pilla, Jr och Svante till Miami. Nya äventyr väntar!


Good night!

Av Ebba Eriksson - 28 augusti 2009 13:43

Nu ska vi strax iväg och hämta Junior och Lukas. Sen åker vi till IKEA och äter middag för att åka vidare till ett köpcenter där vi ska shoppa och barnen ska få leka. :)

Av Ebba Eriksson - 28 augusti 2009 12:55

Jag blir alltid jätteglad när jag får kommentarer! (:

Puss puss

Av Ebba Eriksson - 28 augusti 2009 12:29

Idag har jag städat terassen. Det var sjukt jobbigt eftersom att det är så varmt. Jag stälde i ordning fotöljerna, soffa, solstolarna och borden så det är riktigt mysigt därute nu. Jag hoppas det blir många trevliga timmar där. :)


När jag skulle tvätta balkongen utanför köket hällde jag vatten på golvet och lät det rinna ner i hålen på kanterna (där regnvattnet ska rinna ut). Efter någon minut så hade jag en stor svart man med uniform på balkongen. Det var en vakt som brukar vara nere i parkeringsgaraget. Han frågade vad jag gjorde och jag berättade att jag städade balkongen. Han sa att de håller på att måla där nere och att jag hade hällt ut en massa vatten på dom. Så pinsamt!! Jag bad så hemst mycket om ursäkt och sa att jag inte visste. Det var ok, men jag måste försöka få vattnet att sluta rinna ner. Aja, det kanske var bra för målarna att få sig en liten dusch i den här värmen... eller? 

Av Ebba Eriksson - 28 augusti 2009 12:26

Varje dag förundras jag över att alla amerikaner är så himla trevliga. Varje gång man möter någon säger de: ”Hey, how are you?”, ”Good morning”, ”Have a nice day” eller nått liknande. Så fort man behöver hjälp är det någon vid ens sida som är villig att hjälpa, man behöver inte ens fråga efter hjälp de kommer ändå. När Pilla inte fick igång bilen när hon hade lämnat Jr på dagis kom det genast två pappor fram för att hjälpa henne.  Den ena hämtade startkablar och den andra öppnade motorhuven.  Skulle det hända i Sverige? Nej jag tror inte det. Där hade Pilla fått ringa hem och be om hjälp så att någon kunde komma och hjälpa till eller försiktigt fått fråga någon om hjälp.  Idag fick inte jag igång vattenslangen här ute på terrassen, då kom det genast fram en man som håller på att bygga på poolen och hjälpte mig. I affärerna står det alltid folk som hjälper en att packa kassarna och har man många kassar frågar de om de ska hjälpa till att lasta in i bilen.  

Till en början tyckte jag att det kändes påträngande att det är så många okända som stannar och pratar, man undrar ”Vad fan vill han egentligen?”.  Men sen upptäckte jag att de inte vill något annat än att vara lite trevliga och snälla. Jag tycker om det, jag blir glad av trevliga människor.  Varför är det inte så i Sverige? Vi borde hälsa mer, småprata med folk vi inte känner och fråga om vi kan hjälpa människor som ser ut att ha det besvärligt. Det är inte så svårt och det kan göra många människor glada.

Have a nice day!

Av Ebba Eriksson - 27 augusti 2009 23:23

Johanna och jag har pyjamasparty nu! J Hon har varit här hela kvällen.  Vi har pumpat muskler på gymmet här bredvid. Sedan tog vi ett avslappnande bad i bubbelpoolen. Efter det blev det renande ångbastu och ansiktsmasker. ”Myys!!” Och alldeles nyss gjorde vi smarriga frukt smoothies. Så nu känner vi oss som nya! Det har varit en riktig myskväll.

Nu är det dags för sängen. Tur att jag har dubbelsäng! Hihi ^^

BTW det blev kycklingfilé med kokosmjölk. Ett mycket mumsigt recept som vi hittade på Leilas hemsida. Tack för hjälpen!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards