Ebbas dagbok

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Ebba Eriksson - 7 april 2011 19:00

Ibland måste jag stanna upp och fundera. Fundera på vart jag faktiskt befinner mig. Att jag bor i en mysig lägenhet mitt i centrala Barcleona och jobbar på en av stadens mest exklusiva och fina restauranger. Hur hamnade jag här? Det är lite galet egentligen. En nypa skicklighetet och en hel hög med tur är nog vad receptet ser ut att vara. 
.

Jag känner att jag under den senaste tiden fått mycket mera självförtroende och att jag har kommit närmare att hitta mig själv. Nu vet jag att jag kan flytta till ett annat land och bygga mig ett liv, skaffa jobb, hitta nya vänner och skapa mig ett nätverk.
.
Jag känner mig bekväm med mig själv. Jag trivs väldigt bra med mitt liv precis här och nu!

 

Av Ebba Eriksson - 7 april 2011 18:55

Har haft en skön eftermiddag i solen nere vid hamnen. Tog med mig mat från restaurangen och satt i gräset och bara njöt! Härliga  tider! Läser en så mysig bok just för tillfället. Den är inte speciellt spännande, men den är så harmonisk. Det är nästan fånigt hur lika jag och huvudrollsfiguren är varandra. Det är någ därför jag gillar boken så mycket också - jag kan med lätthet sätta mig in i hennes situation och personlighet. Det är nästan så att jag inte vill läsa boken för jag vill inte att den tar slut. Läser bara några sidor åt gången för att dra ut på det hela, men jag kommer kanske bli tvungen att läsa boken flera gånger innan det är klart. 
   

Av Ebba Eriksson - 7 april 2011 11:01

Igår var min lediga kväll- Huu så skönt! Det gick dock riktigt bra på jobbet under dagen - Elena hade köpt nya klänningar till oss, så nu har vi bytt ut svart kjol och vit skjorta till röda klänningar. Riktigt fräsigt! Ska försöka komma ihåg att ta kort på dem. 

.

Efter jobbet stannade jag kvar en stund. Jag och Isra åt lunch där och njöt av att vi skulle få vara lite lediga "It feels like we are going on Holidays!"- fast det handlar ju bara om en kväll. 

.

Efter det gick jag till Arc de Triumf. Låg och läste och skrev dagbok i solen. Så härligt. Min gamla arbetskompis Joseppe kom förbi. Han som jag hoppasde in och jobbade för i november då han skulle flytta till London. Han bor fortfarande i London, men är här på semester. Snacka om att Barcelona är litet!

.

Sedan strosade jag mig hemmåt i eftermiddagssolen. Jag och Camille tog en varsin öl ute på balkongen. Satt där länge och mådde bra.  Sedan ringde vi Ann och mötte upp henne på Oddland, en av våra favvobarer. Vi åt nachos, varm ost och  hummus. Mums! Robin kom och gjorde oss sällskap, likaså Greig och Becca. 

.

Närmare ett drog Camille, Ann och Robin vidare, men jag kände för at tacka för mig. Så jag pussade dem på kinderna och gick hem och la mig. Det var skönt att lägga huvudet på kudden och jag somnade med detsamma! 

  Glada Ann! 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards