Ebbas dagbok

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Ebba Eriksson - 11 april 2011 14:15

 

Måste få visa upp min nya jobb-dräkt. Fina va? Tidigare jobbade vi i svart kjol och vit skjorta men nu har vi fått de här eleganta klänningarna att jobba i. Skojigt! 

.

Det går bra på jobbet. Jag gillar det. Jag, Isra och Gigi har mycket roligt tillsammans och det blir en del skämtande emellanåt. 

.

Noti är en exklusiv och lyxig restaurang där maten, drycken och servicen är i toppklass. Vi öppnar Champagner-flaskor och viner som kostar galet mycket pengar - varje dag. Gästerna (klienderna som vi säger) är mest högt uppsatta affärsmänniskor, rika turister och en och annan kändis kommer in ibland-Shakira, modeller och Tv-ikoner. 

.

Det som är det roliga med det här stället är att trots den exeptionella ytan så när ingen ser råder det totalt kaos. Jag skrattar mest åt saken, men det är ingen ordning på någonting. 

.

Christian som är kökschefen skriker på allt och alla och är väldigt egecentrisk. Han och Elena var tidigare gifta men är nu skilda, hatar varandra och kan inte prata med varann. Men de har restaurangen tillsammans. Så Christian tar han om köket på nedervåningen och Elena om serveringen på övervåningen. Ja, ni kan ju kanske förstå att detta koncept inte är det optimala. 

.

Den andra kocken heter Marcelo och är helt ok. Aningen för flörtig, men honom kan man i alla fall lita på när det kommer till att jobba. Den tredje personen nere i köket är Mohammed. Han är vår lilla diskare från Pakistan. Han har nog det slitsammaste jobbet av oss alla, men han är alltid lika glad. Jag gillar Mohammed. Han är snäll och han och jag brukar tjuva äpplen från kylen när Christian inte ser på. hihi :) 

.

Isra är helt fantastisk. Det är en kvinna med ett stort hjärta. Hon är dock helt galen, och partar varenda kväll. Jag förstår inte hur hon orkar. Vi jobbar bra ihop. Bossar över varandra - fast nog är det jag som får organisera och styra upp saker och ting många gånger. 

.

Gigi är vår super proffsiga bartender. Det är så kul att stå och betrakta honom när han jobbar. Han vet exakt vad han gör och han blandar de mest fantastiska drinkarna. Vi pratar ofta om djupa saker men vi skämtar mycket också. Han är bra Gigi. Jag kan inte sluta skratta när han är bekymrad och börjar svära på italienska. 

.

Idag börjar en ny vecka på Noti. Det känns kul, faktiskt. Det kommer bli slitsamt och många timmar men det blir också spännande, för det händer så mycket där hela tiden! 

Av Ebba Eriksson - 11 april 2011 02:17

Ååå, vilken helg. En sån helg. Helt underbart har det varit!! En Party-Anka-Weekend!
.

Jobbade ju igårkväll. Det gick bra, mkt folk och högt tempo. Jag gillar när det är så. Då man inte hinner tänka - bara göra. Efter jobbet drack vi lite Champagne medan vi räknade ihop driksen. Sedan gick jag och Isra samt 2 av hennes vänner till vårt "hemliga" after-work-place, i det lyxiga Palace-hotellet. Vi dansade och lyssnade på fantastiskt bra live-musik.

.

När de stängde kl 2 tog vi 4 en taxi ner till stranden. Jag och Isra gick för att möta Robin och Isra som var på beachparty. Det var så mysigt där!! Det var mycket folk som satt i som en stor ring nere på stranden bakom några sanddyner. Några spelade och sjöng, och andra snackade. Månen som speglade sig så vackert i havet. Det var en sådan speciell och vacker stämning som man bara kan uppleva en sen natt i Barcelona tillsammans med spännande människor och till tonerna av jammande musik.

Vi satt där till tidiga morgonen och sedan cyklade vi hem.

.

I dag, söndag steg jag upp runt 12. Gjorde mig klar för en dag på stranden -igen! Camille sov lite längre så vi bestämde att jag skulle cykla ner till Barcaloneta  och hon komma efter lite senare.

Igår blev jag inbjuden av Isras kompis till en skönhetssalong som ligger just nere i Barcaloneta. Så eftersom jag åkte ner dit själv så passade jag på att kika förbi där innan jag gick till stranden. Och tur var väl det! Jag fick fotmassage, pedikyr och Cava. Snacka om en bra start på en söndag! Jag var i hennes salong rätt länge, vi snackade om allt möjligt. Neena heter hon och öppnade sin egen skönhets salong för bara 5 veckor sedan. Neena och hennes man är nog det absolut vackraste par jag någonsin sett! Och så trevliga människor!

.

Efter min lyxiga behandlig gick jag till stranden och efter en stund kom Robin dit också, och ett tag senare dök även Camille upp. Vi hade underbart sköna timmar på stranden. Spelade Skip-bo och njöt av solen. 

.

Närmare sju bestämde vi oss för att dra hemåt. Jag och Camille skulle ha en städkväll, men vi bestämde med Robin att vi skulle ses senare för att äta middag. Så vi tjejer hade en riktigt effektiv städkväll och Ferlandina ser ut som en ny lägenhet! Gud så rent och fint det är här nu! Det känns så skönt och fräsht!

.

22.15 gick vi för att möta Robin och gå och äta middag. Vi hamnade på en riktigt mysig italiensk restaurang nere på Calle Ample. Super god mat! Jag åt gnocci med gorgonsola och parmesan - mums! Och vi delade en riktig italiens Tiramisu till efterätt. En mycket mycket trevlig middag! På vägen hem gick vi förbi piratbaren Hook och vi kände att vi bara var tvugna att gå in en snabbis. Inredningen är helt fantastisk och allt går i pirat-tema. Mycket häftigt. 

.

Så nu är jag hemma i mitt nystäde rum med väldoftande rena påslakan och balkongdörren på glänt. Jag kommer sova gott i natt!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards