Ebbas dagbok

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Ebba Eriksson - 25 april 2011 10:15

Här i Barcelona går det alltid runt män och säljer öl på gatan. Det är ganska lämpligt ibland, men det är också aningen irriterande för de kan vara väldigt väldigt på. De  har många olika namn för sin öl, det är inte bara "Cerveza""Beer""Bira", utan också "Monkey beer" och "Sexy beer". Vi bestämde oss för att göra en låt om dessa sexy-beer-män. Och så här går vår Barcleona-rapp: (Lägg märke till mannen som dyker upp i slutet och försöker sälja öl till oss, så klockrent!)



 

Av Ebba Eriksson - 25 april 2011 01:40

Cray weekend. Crazy weekend! 
Det händer alltid galna grejer i Emmas närhet. Det är så härligt att ha henne här! Helgen har varit fartfylld. Jag var ledig på fredag på dagen (tack semana santa) så då spenderade vi lite tid i parken. Jag jobbade på kvällen, men när jag kom hem var det livat i lägenheten. Mycket folk, livemusik och en otoligt glad stämning!
I lördags tog vi det riktigt lugnt på dagen, jag och Emma tog en siesta på stranden - skönt! Och sen var det dags för mig att jobba på kvällen. Jobbpasset gick bra. Jag trivs otroligt bra på jobbet! När jag slutade mötte jag upp Bella och EMma hemma på Ferlandina och vi gick sedan och träffade Robin och Vidde och drog till Iains place för att dansa like crazy!! Vi dansade hela natten! Helt galet! Musiken är så bra!!  Åå lycka! 
I dag, söndag, gick vi tre Ferlandinaflickor till baren Marmalade som ligger runt hörnet och åt en jätte god brunch. Mys mys! Sedan tog vi i en promenad i solen. Bella jobbade ikväll och Emma och jag har tittat på en massa film. En mys söndag! Imorgon är jag ledig igen!! Härliga tider!

Här kommer en massa bilder från helgen!
                                           

   

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards