Ebbas dagbok

Alla inlägg den 30 april 2011

Av Ebba Eriksson - 30 april 2011 12:53

Lördag igen. Gårdagskvällen var helt galen. På jobbet alltså. Restaurangen var fullbokad. Elena trippade runt på sine stiletter och var allmänt ivägen. Fasen, jag blir så less. 5 bord som väntar på att få ta beställningar, 2 bord som väntar på att få menyer, mat som kommer upp från köket, en kökscef som osar av agritioner och Elena tjafsar om ett bröd som ett bord beställde med som inte har kommit - men som dessutom visade sig redan stod på bordet. Trots att jag inte var tillåten att ta upp beställningar, Elena ville har koll på dem själv sa hon, så gjorde jag det. Folk fick ju vänta i evigheter. Generellt så gick det väl bra ändå. Folk var glada, mätta och belåtna när de gick ut ur restaurangen, och det är väl huvudsaken. Jag undrar hur många kilometer jag sprang igår. 

.

Nu är det Bella och jag på Ferlandina igen. Men snart flyttar Becca in och på tisdag kommer Elin hit en vecka. Så allt rullar på. Solen lyser och det är varmt ute. Så jag ska ta och duscha och bege mig ut i finvädret! 


    Emma är redan saknad! 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards