Ebbas dagbok

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Ebba Eriksson - 21 april 2011 11:15

 Barcelona

Jag älskar den här staden mer och mer för varje dag som går. Det är svårt att beskriva men det finns något här som man inte hittar någon annanstans. Något i luften, i atmosfären, i själen. 

Det är en stad med antik skepnad med sina katedraler och 1000åriga bygnader men som andas mordernt och ugnt. Det är en omtumlande blandning av en massa spännande och intressanta människor. En dag i Barcelona är som ett äventyr och ingen dag är den andra sig lik. 

Barcelona är en levande, pulserande, energifull stad med många ansikten

 

Av Ebba Eriksson - 21 april 2011 02:31

Hemkommen efter ännu en fartfylld onsdag. Vi passar ju alltid på att ha en maxad kväll på onsdagarna eftersom det är min lediga kväll. Jag är dock förvånad att jag är hemma så här pass tidigt. 2.30? Försöker väl vara lite ansvarsfull här ändå.... :)

.

Det var en mycket trevlig kväll. Började hemma på Ferlandina med pestopasta och rosé med bästaste brudarna Bella och Emma. (Ebba, Bella och Emma - sicken trio, låter nästan som knatte, fnatte och tjatte). Sedan begav vi oss av genom stan till el Borne där vi skulle träffa Mathias för att se el Classico (fotboll alltså). När vi kom dit hade matchen redan börjat och det var proppat med folk därinne. Vi fick inte plats så vi gick vidare till nästa, där läget var detsamma. 5 olika barer provade vi med det var proppat med folk överallt. Till slut gick vi över till el Gotico där vi joinade Grieg och hans vänner på en bar som inte var helt total full av människor. Vi satt där och tittade på matchen. 

.

Jag kan väl inte påstå att jag är ett stort fan av fotboll, men jag tycker ändå väldigt mycket om att titta på det just för stämningens skull. Och vilken stämning det var ikväll! Antar att ni förstår att Barcelona kokade idag: FC Barca - Real Madrid! Synd att Barca förlorade. Men vi hade skoj i alla fall! Det kommer fler matcher! 

.

Fortsatte sedan vidare till en bar som heter Avesta där vi mötte upp med fler människor. Hade en mycket trevlig kväll. Nu väntar sängen och imorgon kommer en ny dag med jobb och jobb, och så ska jag ta tag i lite cafégrejer! Spännande! 


Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards