Ebbas dagbok

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Ebba Eriksson - 20 november 2009 23:30

Ett tecken på att jag får för lite sömn brukar vara att jag blöder näsblod - idag blödde jag två gånger.

Av Ebba Eriksson - 20 november 2009 23:30

Efter en lång dag av barnpassning sitter jag och Christine nu uppe och spelar Skip-bo. Vi är helt galna i det spelet nu- kan inte få nog! Det är så spännande och roligt. Just nu står det 3-3. Oliidligt spännande!

 

Här är en bild från Cannon-beach när vi spelade skip-bo där. Då var Kevin och Annali också med och spelade.

Av Ebba Eriksson - 20 november 2009 17:15


Innan jag reste ifrån mitt trygga hem, reste från allt som var bekant och från alla människor jag älskar, var jag inte säker på att jag skulle klara av det. Klara av att komma till ett främmande land utan att sakna ihjäl mig. Jag visste inte om min saknad hem till tryggheten skulle bli allt för stor efter några veckor eller månader.

-

Vissa dagar är min saknad stor. När det känns tungt och jobbigt här är det lätt att drömma sig hem till glada stunder. De dagar när allt känns lätt och roligt här finns fortfarande saknaden hem, men den gör sig inte lika mycket hörd.

-

En saknad hem till sin trygghet och till de människor man älskar finns alltid, men man kan göra den lättare att bära genom lära sig leva med den. Det är hårt vissa dagar, men tänk vad underbart det kommer bli när jag kommer hem igen.

-

Här är et fint och passande citat som jag fastnade för:

-

I always thought that when I looked back on the times I've cried it would make me laugh. But I never knew remembering the times I laughed would make me cry..

***

 

Av Ebba Eriksson - 20 november 2009 13:30

  Det här är Linnea´s preeschool-klass och hennes lärare Teacher Maggie. Linnea sitter på andra raden. Här är de på utflygt till the pumpkin patch. Alla är så himla söta.

-

Idag var det lite svårt att lämna Linnea på skolan. Hon ville inte att jag skulle gå så hon höll krampaktigt tag i mitt ben. Jag försökte locka med allt jag kunde men hon ville inte släpa. Jag kan lova att jag hann bli genomsvettig eftersom jag hade jacka på mig plus att jag bar på en 9-kilos bäbis. Tills slut lyckades jag distrahera Linnea genom att locka henne att leka med de andra barnen så att jag kunde smita ut. Phu!

Av Ebba Eriksson - 20 november 2009 04:45

Har ni sett min omröstning?

Delta gärna!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards