Ebbas dagbok

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Ebba Eriksson - 21 november 2009 23:45

Ikväll var jag alltså på bio och såg ”New moon”. Vilken bra film! Jag brukar alltid tycka att böcker är bättre än de filmer som görs av dem, men här var det inte så. Filmen hade precis samma känsla som man får av boken. Den var så spännande och romantisk. En välgjord film som fångat alla viktiga delar och detaljer från boken.  Synd bara att den magiska stämningen distraherades utav två något irriterande tjejer som jag hade som grannar i biosalongen. De satt och kommenterade varenda del av filmen – speciellt i de mest dramatiska och romantiska stunder. De satt och skrattade när det var som mest sorgligt och busvisslade under kysscenerna. Hur kan man göra nått sånt? Och jag (svensk som jag är) satt och irriterade mig på dem utan att säga till dem att hålla tyst-  jag får väl skylla mig lite själv.  

**

Summa-Summarum:  New Moon är en toppenfilm, men välj dina grannar i biosalongen väl.

 

Av Ebba Eriksson - 21 november 2009 21:00

Den här dagen har jag inte gjort speciellt mycket vettigt. Jag sov länge eftersom det är lördag :) Efter det var jag ute och sprang en timme. Sedan har jag lekt med Linnea. Idag handlade alla lekar om att bygga koja. På eftermiddagen åkte hela vi alla för att göra lite ärenden och handla lite. Nu är middagen avklarad och jag ska strax åka iväg på bio - Jag ska se New Moon (som alla andra).

Av Ebba Eriksson - 21 november 2009 08:05

Idag skulle jag ha kommit hem-  det känns konstigt.

-

Det känns bra att jag blir kvar här lite längre, jag känner mig inte riktigt klar här ännu. Det finns så mycket kvar för mig att se och göra innan jag åker hem.

-

Fast min längtan hem är stor så vet jag att hemma alltid kommer finnas där för mig när än jag väljer att komma hem, medan detta är ett ”Once in a lifetime”.

   

Av Ebba Eriksson - 21 november 2009 01:15

4-1 till mig ikväll. O'boy vad mycket tur man kan ha! Cool

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards