Ebbas dagbok

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Ebba Eriksson - 2 september 2010 13:00

Onsdag!

Eftersom vi har ätit ute ganska mycket de senaste dagarna bestämde vi att vi skulle vara lite ekonomiska och laga mat hemma i lägenheten.  Bella, Emma och jag lagade pasta med pesto, lök och tomat. Enkelt och gott! Frukt och grönsaker är väldigt billigt här. Jag köpte 4 tomater, 1 avokado och en lök för ca 1 euro! Det kommer nog bli många frukt-luncher kan jag tänka mig.

.                                                   
                                                  
                                                

På kvällen hade jag och Tina bestämt att vi skulle träffas och gå ut. Vi möttes vid Hard Rock café uppe på Plaza de Cataluña. Vi vandrade ner läng La Rambla. Där är det alltid fullt av folk. La Rambla är en fantastisk fin gata kantad med höga träd. Där står alla möjliga försäljare, levande statyer och turister från världens alla hörn. Speciellt gillar jag att gå där när det har mörknat och man känner stämningen av att det är kväll. Jag tycker det är fascinerande att alla människor går ut på gatorna så fort mörkret faller. Barn, äldre, ungdomar, katalaner och turister – alla är ut för att umgås och för att ha en rolig kväll.


      

Jag och Tina vandrade runt längs gatorna. Åt glass och försökte välja ut ett av alla 10 000 ställen att gå in på.  Vi gick ända ner till hamnen där vi satte oss på en båt där det var en bar. Där delade vi på en Sangria. Mmm så gott! Vi satt där och snackade ända tills de stängde vid 01.30

      

    

.

Därefter skildes vi åt och jag vandrade bort mot la Rambla igen för att ta mig hemåt. Jag tycker det är ok att gå hem ensam så sent just därför att det är så mycket folk ute på gatorna, men lite läskigt blev det när jag kom till La Raval där vi nästan bor. Här i krokarna finns det väldigt mycket udda människor och uteliggare. Två spanska ord fick jag träna så att jag nu kan dem ordentligt. Vet ni vilka? ”No gracias”.

.

Väl hemma i lägenheten träffade jag Emma, som har lite svårt att sova om kvällarna. Vi tittade på film och sen gick vi och la oss. 

Av Ebba Eriksson - 2 september 2010 12:00

Jag skrev tidigare att jag skulle lägga upp bilder på Plaza de Cataluña. Här kommer de: 

        

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards