Ebbas dagbok

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Ebba Eriksson - 7 september 2010 17:29

Hej hej! 


Jag sitter nu på en te-och shishabar alldeles bakom hörnet där vi bor. Har försökt blogga i flera timmar men överallt där jag har varit har Internet inte velat sammarbeta och nu kom jag på att jag glömt min kamera uppe i lägenheten och jag vägrar springa och hämta den så det här kommer bli ett inlägg utan bilder- vilket jag inte tycker är så kul, men bilderna kommer! Kanske imorgon...

.

Igår var första dagen på barskolan. Jag var aningen nervös över vad det skulle vara och vilka människor som skulle vara där, men som så många andra gånger så är min oro helt i onödan. Det var mycket trevligt folk där: 1 kille och resten tjejer. Läraren är jättebra, väldigt entusiastisk och engagerande. Vi håller till i en riktig bar, så man får verkligen rätta känslan. 

.

Ärligt talat har jag funderat en hel del på det här med mig och bartender. Jag tycker om att vara hälsosam och leva sunt och det här är inte direkt inom det området. Jag tycker egentligen inte om fulla odrägliga människor (vem gör det?). Jag har egentligen mer kul då jag går ut på dans och är helt nykter än när jag går ut och festa (även om det är fantastiskt roligt också).  Det jag tycker är kul med bartenderyrket är tempot och att få arbeta effektiv, smidig och snyggt. Även att vara kreativ och skapa läckra drinkar. Jag är väldigt kluven, är jag på rätt ställe eller hör jag inte in här? Ok, slutgrublat om det. Nu är jag där jag är så nu är det bara att satsa!!

Skoldagen igår var mest bara information och så fick vi en drinkbok och annat material. Efter det gick jag och 2 av tjejerna ner på stranden tillsammans. Det var varmt och skönt, en härlig eftermiddag att spendera på stranden. 

.

På kvällen gick 7 av oss ut. Vi gick till en klubb som heter Shokko som ligger bredvid Opium. Om man kom dit innan klockan 00.30 var det gratis Champagne - så mycket man ville! Galet! Jag han dock bara med att få ett glas, men det blev en del shots och drinkar i baren (som jag inte betalade för själv..;P ). Vi dansade och partade långt in på natten. De andra tjejerna bor i Barcaloneta som ligger nere vid stranden. Eftersom det är en bit hem till mig därifrån så sov jag kvar hos flickorna och cyklade hem på morgonen. - Något tungt att masa sig upp efter 3 timmars sömn. 

.

Jag var dock inte så trött som jag trodde att jag skulle vara idag. Det var roligt på barskolan. Vi fick en massa basinformation om verktyg och spritsorter. Sedan var det dags att ta våra första steg bakom bardisken. Det var väldigt kul. Vi fick träna på att hälla upp shots på fri hand (alltså utan mätglas). Riktigt coolt och jag kände att jag fick in snittsen- fast jag spillde ut mycket vatten också.... Vi kommer få lära oss så mycket roliga saker. På fredag ska vi till stranden och lära oss flaring (då man jonglerar med flaskor). 

.

Ikväll spelar Sverige igen och vi ska till baren Rubi för att titta på matchen, dricka svenska drinkar och träffa härliga människor. Jag har lurat dit några tjejer från barskolan också. Blir nog en trevlig kväll! 


   Blev en gammal bild i alla fall. Stranden och havet nere i Barcaloneta. 

Den häftiga byggnaden är ett hotell och högst upp finns en riktigt cool bar - tänk att få jobba där...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards