Ebbas dagbok

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Ebba Eriksson - 3 september 2010 23:30

Igår satt vi på en bar här i Barca, åt fläskpannkaka med lingonsylt, drack Norrlandsguld och Ragnar och tittade på Sverige-Ungern. Det var otroligt kul! 

Vilken stämning! Det är så roligt att titta på fotboll på en bar sådär, det blir en helt annan grej än att sitta hemma i soffan och följa matchen (inte för att jag brukar göra det så ofta..). Jag träffade så många härliga och glada människor! 

.

Det var Mattias som dragit igång det svenska fotbollskvällen och han hade verkligen lyckats bra. Det kom mycket folk, både svenskar, spanjorer och ungrare (samt vår Engelsman Emma;) ). Så himla roligt - nästa match är på tisdag!-

-HEJA SVERIGE!-

                       

Av Ebba Eriksson - 3 september 2010 19:45

Jag och Emma tog oss ner på stranden för att ligga där och sova lite. Det var mycket folk och en otroligt varm dag. Helt fantastiskt. Jag passade på att plugga lite spanska glosor -Hjälp vad jag måste bli bättre på spanska! 

.

Det är riktigt bra att jag har Emma här. Hon visar mig runt och lär mig en massa saker. Hon slutade jobba för bara en vecka sen för att hon snart ska tillbaka till England. Hon jobbade på en bar tidigare. Vi har hittat på en massa saker det här veckan medan de andra brudarna jobbar. 

     Varmt och skönt! 

Av Ebba Eriksson - 3 september 2010 13:23

Hej hej!

.

Jag vaknade i morse och hade sån hemlängtan.Inte hem till själva Sverige utan till min familj och mina kompisar. Antar att det är för att jag inte haft minsta kontakt med dem på hela veckan. Det är jobbigt och ovant för mig att inte ha internet lättillgängligt, men jag tror att det kan vara lite positivt också- jag var nära på att bli en riktig FB-nörd ett tag...

För att bota min lilla hemlängtan så har jag nu gått ner till ett café alldeles nära oss. Så här sitter jag nu och bloggar och försöker få kontakt med omvärlden. 

.

Vi hade en fantastisk rolig kväll igår. Vi var ganska länge hemma i lägenheten och blandade drinkar innan jag och Emma tog en taxi till Opium som är en nattklubb i Barceloneta. Där träffade vi Tina. Det var ett jättehäftigt ställe! 2 stora dansgolv, härliga soffor som man kunde sitta i utomhus, väldigt hipt inrett, snygga människor och en cool dj som spelade bra musik hela natten. Vi kom dit runt midnatt och började på att dansa vid ett och slutade inte förän de stängde 05.30 Galet kul! 

.

Det är så annorlunda att nattklubbarna inte börjar komma igång för än vid ett eller två - det är då svenska barer stänger...

.

Jag sitter här och svettas. Det är så varmt! Jag tror jag ska gå hem och väcka Emma och släpa med henne till stranden. Ciao! 

Av Ebba Eriksson - 3 september 2010 13:16

Torsdag!

Idag bestämde jag mig för att göra något åt kaoset i mitt rum.  Jag plockade ihop lite saker, dammsög och torkade. Well, det blev så fint det kan bli för tillfället. Medan jag fortfarande var på städhumör tog jag köket och toaletten också.

  

Så här ser mitt rum ut för tillfället. 

Jag har verkligen känt mig otroligt förvirrad när jag gått omkring här i staden. Mitt lokalsinne har liksom inte riktigt kopplat hur gatorna sitter ihop. För att göra något åt detta tog jag med mig min karta och började vandra runt i staden.  Jag började med att försöka leta mig till Barskolan som jag ska till på måndag. När jag kom fram till det ställe som jag markerat på kartan blev jag lite fundersam eftersom det inte fanns någon skylt eller nått som markerade att det var en svensk barskola där. Jag smsade en av lärarna som jag hade numret till. Det visade sig att barskolan hade bytt adress. Shit, nu är den säkert jättelång bort, tänkte jag. Men tvärt om! Det visade sig att den är närmare än vad den gamla adressen var. Så nu behöver jag bara gå till La Ramla och rakt upp några kvarter så ligger den där. Superbra!

  

Jag vandrade runt till lite olika affärer också. H&M och Zara bland annat. Därefter gick jag till Consum och handlade bröd, yougurt, ost, tortilini, så att jag ska kunna äta lite billigare i några dagar.

.

Oj, nu värker det i benen efter att ha promenerat större delen av dagen. Jag, Tina och Emma ska nog ut och parta lite ikväll. Så nu är det till att peppa! 

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards