Ebbas dagbok

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Ebba Eriksson - 28 september 2010 17:21

Hej!

.

Jag ber hemskt mycket om ursakt for att jag ar sa dalig pa att uppdatera den har bloggen. Den har helgen och veckan har varit valdigt hektisk och om bara 2 dagar har vi examen pa barskolan, sa nu vill jag plugga och umgas med mina bartenderkompisar sa mycket som mojligt. Jag tycker det kanns sa trakigt att den har tiden snart ar slut. Jag ska ta och skriva ett langt inlagg med en massa bilder och lagga upp i helgen!

.

Det gar fantastiskt bra pa skolan nu. Idag hade vi ett prov som liknade examensprovet sa att vi skulle kunna kanna pa lite. Vi gjorde 18 drinkar pa 18 minuter och jag fick full pott! Inte ett enda fel. Galet! Jag ar otroligt glad, men jag kanner ocksa stressen infor torsdagens examen.

.

Imorgon ska jag fa folja med var larare Nicklas och jobba pa ett event. Det ska bli sa spannande! Nicklas ar verkligen jatte duktig. Det kanns fantastiskt att jag far den mojligheten att jobba en kvall med honom.

.

I lagenheten har vi det bra. Vi har fortfarande inte fatt alla mobler, men vi klarar oss. Och nu har vi har pa Ferlanding var egen fontan!! Varje gang nagon spolar vatten i kranen sprutar det ut vatten ur ett hal i roret. Ar det inte fantastiskt?! En fontan! Dessutom strejkar var tvattmaskin... Men vi ar inte bittra, jag och Bella lagar sa otroligt god mat och vi gor det sa mysigt. Vi funderar pa att oppna var egen restaurang :) Till helgen utokas invanarna av 2 till tjejer. Min barkompis Linnea kommer att flytta in hos oss och sa kommer Elin fran Madrid. Ska bli valdans kul! :)

.

Som ni marker ar det fullt upp har. Vi gor en massa saker hela tiden och jag trivs valdigt bra. Men snart ska det har kapitlet avslutas och manga av mina nyfunna vanner aker hem medan jag blir kvar for att klara av verkligheten har i Barca. Nu har jag i princip lekt runt en manad, snart maste jag ta och fixa lite pengar ocksa.

.

Nu blir det lite siesta, lite plugg och ikvall ska vi till  baren Sahara for att dricka drinkar och plugga.

.

Ha det toppen!

Puss puss

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards