Ebbas dagbok

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Ebba Eriksson - 15 september 2010 23:37

Just nu sitter jag på en balkong i barcalonettea (som ær området vid stranden). Idag skriver jag på en Norsk dator, så ni får ursækta de knepiga tecknen. 

.

Idag sanerades vår lægenhet før sista gången, så nu kan vi inte vara dær på 24 timmar, dærfør sover jag i Barcalonetta. Men imorgon får jag någ en egen sæng!!! AAhhh!! :D

.

Igår hade jag en dejt (eller nått...). Det var en kille/man som jag træffade utanfør vår ingång en dag och vi børjade prata lite. Sedan bestæmde vi att vi skulle ses, mest før att jag skulle få øva min spanska (han kan ingen engelska). Så igår efter skolan træffades vi och gick før att dricka lite kaffe. Det var ganska komplicerat- mina spanska kunskaper ær ungefør på samma nivå som mina kunskaper inom Lettlands historia (alltså vældigt små). Vi førsøkte komunicera och jag hade mitt lexikon med mig så vi slog upp en del ord och så. Det var svårt, men det var ændå bra att ha någon att prata lite spanska med. Tror dock inte att jag kommer vilja træffa han igen. 

.

På kvællen stædade jag och Bella i lægenheten eftersom de dagen efter skulle komma och sanera. Vi gjorde också supergoda tortillas och kokade fikonsylt. Det blev 3 burkar sylt och de fick alla olika namn: "Pumbas Fikonsylt", "Tibidabos magiska Fikonsylt" och "Oh my God, it´s Fikonsylt!" haha x)

.

I morse hade Bella och jag mysfrukost. Vi har børjat med det om morgnarna nu. Det ær så hærligt! VI går upp lite tidigare så att vi ska kunna tid på oss att sitta ner och æta. I morse stekte vi pannkakor och åt med vår Fikonsylt. Mys pys! 

.

Skoldagen gick bra. Många nya spænnande drinkar. På eftermiddagen føljde jag med tjejerna till Barcalonetta. De ær många av dom som har blivit førkylda så de stannade inne før att sova medan jag gick ner till stranden før att ha det gøtt. Lyssnade på mysik och pluggade lite. 

.

Ikvæll var jag och drack vin och åt nachos tillsammans med Bella på ett jættemysigt stælle. Och efter det gick jag tillbaka till bartjejerna och vi har pluggat lite och så har jag suttit hær vid datorn før att førsøka få lite kontakt med omværlden. 

.

I morgon ær det skola och sen ska lægenheten storstædas så att vi kan stælla in alla møbler. Ha det fint! 

xoxo

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards