Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Halloween!

Av Ebba Eriksson - 1 november 2009 09:45

Vår Halloween startade med en brunch tillsammans med några goda vänner till Christine och Kevin. Brunchen bestod av pumpapannkakor, bananer och jordgubbar. Smaskens!

På eftermiddagen medan barnen sov middag gick jag och Christine en långpromenad i det härliga vädret. När vi kom hem började vi förbereda maten och jag bakade en kladdkaka som jag dekorerade med en fladdermus.  På kvällen kom Melanie, Denali och Ron och åt med oss. Det var trevligt. Efter maten var det dags för ”Trick or treat?”. Det var verkligen en upplevelse! Både Denali och Linnea var utklädda till Askungen och de var ursöta i sina prinsessklänningar,  tiaror och med sina pumpahinkar att samla godis i. Vi gick runt med dem och knackade på dörrar, sa ”Trick or treat”, fick godis och sa ”Thank you, Happy halloween”. Det där sista glömde små tjejerna ofta bort men vi hjälpte dem. De fick väldigt mycket godis. På gatorna mötte vi en massa utklädda barn. Vi mötte bl.a batman, feer, prinsessor, häxor, riddare, UFOn, en levande ipod, getingar m.fl Det var en perfekt kväll för ”Trick or treat”; det var en ganska varm kväll för att vara sista dagen i oktober och det var fullmåne.  Perfekt!

När vi gått runt vårt kvarter gick vi tillbaka hem igen och snaskade på lite godis. När vi hade fått barnen i säng var det dags för de vuxna att ha lite Halloweenfirande så vi gjorde Oboy-drinkar, åt av min chokladkaka, åt av Melanies hemgjorda saffranglass och tittade på film. När filmen var slut var det egentligen meningen att vi skulle gå och lägga oss men då kom vi på att vi skulle ställa tillbaka klockan en timme och det gjorde att det inte blev så sen så då var vi bara tvungna att spela lite spel.  Så jag Christine och Melanie satt uppe och spelade Skip-bo resten av natten.

 

De två prinsessorna ut på Trick or treat. Jag tror inte det kan bli mycket sötare än så här. 

 

Trick or treat?

 

Systrarna i härliga Halloween-kostymer.

 

Kevin som Julius Cesar och Annali som leopard

 

Tingeling

 

Happy Halloween!!

 
 
Ninnie

Ninnie

7 november 2009 09:29

Wow, det måste vara lite annat än firandet här hemma det! Vad mycket du får uppleva på din resa, trevligt att du delar med dig här. :) Kram

http://ninniflikkan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards