Ebbas dagbok

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

En omtumlande fredagkväll som slutade på sjukhuset...

Av Ebba Eriksson - 22 september 2010 16:53

Hej, nu var det ett tag sedan jag skrev. Det har varit en lite omtumlande helg och jag har inte riktigt fattat vad jag har varit med om.  Men så här var det…

.

Fredag:

På barskolan fick vi lära oss att göra Mojiitos (Äntligen!) och Capirinas. Det var väldigt kul och väldigt gott! På fredagar får vi blanda drinkar med riktiga grejer, så det var verkligen en rolig dag! J

.

Efter skolan tog jag mig en siesta och på kvällen åt jag och Bella pastagratäng innan jag cyklade ner till tjejerna i Barcalonetta. Det var meningen att alla vi från Barskolan skulle ha en barrunda, men spöregnet stoppade oss. Det var galet hur mycket det regnade! Vi gick till en bar i Born och satte oss där istället. Där beställde vi in drinkar och satt och hade mycket trevligt. Jag drack en passionsfruktsdrink med grädde.  Det blev också en shot på det stället. Det var en mysig bar. Det var väldigt kul att umgås med alla glada människor

.

Efter någon timme slutade det att regna och vi drog till nattklubben Mix som inte ligger så långt därifrån. Det var ett litet och de spelade bra musik. Vi satte oss i ett hörn där de hade lyxiga soffor och någon beställde in en flaska vodka, en flaska rom och saker att mixa med. Så vi blandade själva våra drinkar. Jag blandade en med Vodka och apelsinjuice. Det var supertrevligt och det var kul att sitta och snacka med klasskompisarna och med människorna från andra klassen. Men sen minns jag inget mer…

.

Efter det vaknar jag upp och tittar in i en vit kakelvägg. Jag är på sjukhuset. Vad sjutton gör jag här? Tänkte jag. En sköterska ser att jag har vaknat och kommer fram till mig och säger att hon ska ringa till min vän Timo som ska komma och hämta mig. Timo är en av lärarna på barskolan. Jag mådde lite illa då jag vaknade. Efter en stund kom min klasskompis Julia och Timo. De berättade att efter att vi hade suttit där i sofforna hade vi gått ut på dansgolvet och dansat. Jag hade sett ut att må helt ok, men på en sekund hade det vänt och jag blev kanonfull. De hade fått hjälpa mig ut från klubben och hela tiden fått hålla mig vaken. De ringde ambulansen som kom snabbt och Julia hade följt mig till sjukhuset.

 Hela historien känns så främmande, det sista jag minns är ju att jag har så himla trevligt och mår jättebra. Jag och Julia tog i alla fall en taxi från sjukhuset till Barcalonetta där jag sov halva lördagen.  När jag vaknade slog mitt hjärta jättefort och jag var alldeles skakis. Jag kom upp och fick något att äta och dricka och efter det kände jag mig genast bättre. Jag gjorde inga större ansträngningar den dagen, men jag mådde bättre och bättre. När kvällen kom var jag så pigg att jag följde med tjejerna för att äta tapas på ett jättemysigt ställe i Barcalonetta. Vi hade supertrevligt och satt där länge och åt makalöst goda tapas (och jag drack alkoholfritt såklart!).

.

Jag förstår fortfarande inte var som hände mig på fredagkvällen. Det första jag trodde var att någon hade lagt något i mitt glas och att jag blivit drogad. För det första anser jag att jag inte drack SÅ mycket, de fanns de som hade tagit 3-4 drinkar på det första stället vi var på där jag hade tagit en drink. Och för det andra minns jag absolut ingenting. Jag har inte en enda minnesbild av att jag dansat, åkt ambulans eller någonting mer från den kvällen.  I min journal står det att jag inte hade några droger i mig utan att det ”bara” var alkohol. Jag och Bella var tillbaka på sjukhuset på söndagen för att visa upp mitt försäkringskort och för att fråga om de hade tagit några prover på mig. De hade varken tagit blodprov eller urinprov. De hade tittat på mina ögon och sett att pupillerna var normala och att jag reagerade på ljus. De sa att det räckte för att konstatera att jag inte hade några droger i mig. Så gör man tydligen här i Spanien. Jag har pratat med två svenska läkare och de säger att i Sverige skulle man absolut ha tagit prover och de tror inte att det räcker med att bara titta på ögonen. Så jag får nog aldrig veta om det var alkoholen som blev för mycket för mig den kvällen eller om jag hade fått i mig någonting mer.

.

Jag hade en väldig tur att jag var med mina vänner som kunde hjälpa mig. Jag kommer ta det lugnt i fortsättningen.  Jag är alltid försiktig när jag är ute, men nu får jag vara mer än försiktig. 

.

Här är några bilder från kvällen (från den del då jag fortfarande var vid mina sinnens fulla bruk...): 

   Jag och Linnea. Det var galet hur mycket det regnade. Har man inget paraply kan man ju alltid ta plastpåsar :) 

 


Linnea 

Elise 

     '

Veronica och Sofie 

   

Det var ganska onödigt att man fixade håret den här kvällen. 

   

Tina:) 

Härliga tjejer! :) 

     

Julie 

 
 
Ingen bild

Christine

23 september 2010 06:02

What a scary night! I'm so glad everything turned out OK and that you're fine! I can't wait to see you!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Eriksson - 29 mars 2014 12:00

Nytt namn på bloggen!    Kika in denna: http://ebbas30sekunder.tumblr.com     ...

Av Ebba Eriksson - 23 mars 2014 23:14

Nya tider kräver ny blogg!  Kika in: http://ebbamatildaeriksson.tumblr.com   Bloggen har jag döpt till "30 sekunder Ebba". Tanken är att jag ska lägga upp ett inlägg om dagen, men då kan det vara allt från bilder, videos, citat eller blogginläg...

Av Ebba Eriksson - 26 februari 2014 23:31


Varför kan jag aldrig komma i säng i tid?! Klockan blir alltid på fel sida om dygnet innan jag gjort klart allt som ska göras och kommit till ro för att krypa ner i sängen. Det är tur att jag inte är  beroende av en viss mängd sömntimmar, och det är ...

Av Ebba Eriksson - 25 februari 2014 23:07

Börjar känna att min praktik närmar sig. Snart blir jag en Stockholmsbrud! Och kanske även en dataspelsnörd... Ska bli himla spännande. Jag börjar längta till att få skapa mig en vardag på ett nytt ställe. Har gjort det ett antal gånger tidigare ...

Av Ebba Eriksson - 11 februari 2014 20:07


Ikväll jag jag varit inspirationsföreläsare på Venture cups kickoff i Umeå. Det var himla kul! Kring 50 personer var samlade för att lära sig mer om denna fantastiska tävling. Jag hoppas att många anmäler sig och får vara med på detta fantastiska äve...

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards