Ebbas dagbok

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Ebba Eriksson - 15 januari 2013 21:56

Som jag skrev igår så gäller det att hålla igång så att man kan få ett slut på tråk-januari (och för att hitta bortförklaringar till att göra hemtenta...). Igår var det Spa och ikväll var det klätterkurs!
...
Jag var lite rädd i början. Eller lite och lite. Man skulle kunna definiera min rädsla som dödsångest. Inte så mycket för egen del (dör jag så dör jag på topp!), men mest vad som skulle hända om jag tappade ner Julia, my partner in crime. Men allt gick bra och vi fick mycket pedagogiskt lära oss allt om att säkra och knyta åttaknutar.
...
Min dödsångest byttes snabbt ut till adrenalinkickar. Så kul och så spännande! Klättring är beroendeframkallande och jag längtar redan till nästa kurstillfälle!

Av Ebba Eriksson - 15 januari 2013 20:42

Så lugnt. Fridfullt. Harmoniskt. Mjukgörande.
Vi mådde så bra igår. Jag och Bea. Vi var som i en annan dimension. Utan tid. Som i en annan värld eller på en annan del av jorden. I Miami. På Mauritius. På Bali.
Faktum är att vi med hjälp av ettans buss kunde ta oss till alla de tre sistnämnda ställena. I ett av rummen på iksu spa stod solstolar uppställda och sedan fick man välja vilken destination man ville åka till och så satte sollampor igång. Ljusterapi! Jag och Bea åkte såklart jorden runt! Valuta för pengarna var vårt motto! Vi deltog också i vattengympa, provade alla bastusar, pooler och varma källor! Så om inte vi blev harmoniserade och balanserade så vore det ju konstigt!

Presentation


Den här bloggen bjuder på ett fartfyllt studentliv kryddat med entreprenörskap och givande utmaningar.

Gästboken

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Följ min blogg!

bloglovin

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

4 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards